zondag 6 januari 2013

Echte liefde


Een foto van een man die zijn hond in slaap wiegt in een meer in Wisconsin, beroert in de Verenigde Staten heel wat harten. Het bewijs van echte vriendschap, noemt de man het zelf.

Zijn 19-jarige hond lijdt immers aan artritis
en het water verdrijft zijn pijn.

De 49-jarige John Unger en zijn verloofde adopteerden de hond, Schoep, toen hij nog een puppy van 8 maanden was. Het beestje was mishandeld door zijn eerste baasje en het kostte het koppel dan ook heel wat tijd om het vertrouwen van de hond te winnen.

Toen de relatie tussen Unger en zijn verloofde spaak liep, bleef de hond bij hem en dat redde wellicht ook zijn leven.

"Ik denk niet dat ik hier nog geweest zou zijn als ik Schoep niet zou hebben gehad", zegt Unger in The Daily Mail. De breuk met zijn verloofde stortte Unger immers in een depressie, die hem op een bepaalde nacht bijna tot zelfmoord dreef.

"Ik kan het niet goed verklaren, maar hij heeft me
op één of andere manier gered."

Nu is het de beurt aan Unger om Schoep te helpen. Sinds de hond artritis heeft, heeft hij het immers erg moeilijk om in slaap te geraken, door de pijn. En dus neemt Unger hem elke avond mee naar het meer en daar valt de hond in slaap in zijn armen.

"Het warme, wiegende water neemt de pijn een beetje weg",
zegt Unger.

Heel wat mensen reageerden al ontroerd op de foto en huldigen ze als een bewijs van echte liefde.