zaterdag 14 januari 2012

Kind van scheiding


Mamma en pappa gingen uit elkaar
Ik begrijp maar niet waarom.
Ik hou heel veel van allebei
Het is allemaal zo stom.

Ik huil tot ik in slaap val
En verlang naar vroeger dagen
Dan bid ik om een droom
Die mijn tranen zal verjagen.

Waarom moest het toch zo lopen?
Heb ik iets fout gedaan?
Als ik mezelf verander
Is die scheiding dan van de baan?

Ik stelde al dit soort vragen
Aan mijn oma, van de week.
Ze nam me bij zich en zei tot mij
terwijl ze me recht aankeek:

Kindlief, het komt niet door jou.
Verander maar voor geen cent.
Je hebt echt niets fout gedaan.
Je bent prima zoals je bent.

Waardoor het allemaal kwam
Zullen we misschien nooit horen
Maar het mooiste wat hun ooit gebeurde
Was dat jij, ja jij, werd geboren.

Geloof me, lieve schat,
Want wat ik zeg is waar:
Van jou zullen ze altijd houden
Al wonen ze niet bij elkaar.

Joy Saunders Lundberg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter