zaterdag 29 oktober 2011

Het Aramese Onze Vader



ABWUN D'BWASHMAYA
NETHQADASH SHMAKH!
TEYTEY MALKUTAKH;
NEHWEY TZEVYANACH
AYKANNA D'BWASHMAYA
APH B'ARHA!
HAWVLAN LACHMA
D'SUNQANAN YAOMANA!
WASHBOQLAN KHAUBAYN (WAKHTAHAYN)
AYKANA DAPH KHNAN
SHBWOQAN L'KHAYYABAYN!
WELA TAHLAN L'NESYUNA;
ELA PATZAN MIN BISHA!
METOL DILAKH'IE MALKUTHA
WAHAYLA WATESHBUKHTA
L'AHLAM ALMIN!
AMEYN!

Het 'Onze Vader', vertaald uit het Aramees.

**

Bron van Zijn, die ik ontmoet in mijn ontroering om al wat is.
Ik geef U een naam opdat ik U een plaats kan geven in mijn leven.
Bundel Uw licht in mij - maak het nuttig,
vestig Uw rijk van eenheid Nu,
Uw enige verlangen handelt dan samen met het onze.

Voed ons dagelijks met brood en met inzicht.
Maak de koorden van fouten los
die ons vastbinden aan het verleden,
opdat wij ook anderen hun misstappen kunnen vergeven.
Laat oppervlakkige dingen ons niet misleiden.

Uit U wordt geboren:
de al werkzame wil,
de levende kracht om te handelen,
en het lied dat alles verfraait,
en zich van eeuw tot eeuw vernieuwt.

Hans stolp - Het gebed als mystieke weg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter