vrijdag 18 november 2011

Ons Hoger bewustzijn



Een ieder beschikt over een Hoger Bewustzijn. Het geheugen wordt in clusters opgedeeld en is alleen toegankelijk als we ons hierop gaan afstemmen. Door de levens heen is alle informatie opgeslagen in afzonderlijke clusters. De werking is te vergelijken als bij een computer. 1 harde schijf met een besturingssysteem en een aantal bestanden. Bij iedere geboorte krijgen we een nieuw bestand erbij.

Om weer toegang te krijgen tot het hogere bewustzijn kan het zijn dat er eerst bestanden moeten worden geopend of overbodige informatie moet worden verwijderd. Angst en twijfel blokkeren de toegang tot informatie van de gehele harde schijf. Het focussen op zaken buiten ons, zal uiteindelijk ook geen toegang verschaffen tot het hoger bewustzijn. Dit is puur weer leren herinneren en niet een ander leven leiden.

Zuiver geweten

Toen ik weer naar de aarde ging was de laatste stap (voor het vertrek) een gesprek met God. Hij vroeg me waarom ik wilde gaan, wat ik dacht te gaan doen en hoe ik dacht het vorm te gaan geven. Hij (ik gebruik de term Hij, maar God is net als ons in andere dimensies androgeen=tweeslachtig, het mannelijke en het vrouwelijk is met elkaar verenigd) zei me dat ik geen makkelijke keuze maakte en het alleen zou moeten doen en geen hulp moest verwachten vanuit de aarde. Hij benadrukte dat iedereen over een vrije wil beschikt en dat hij daardoor niet verantwoordelijk kan zijn voor individuele processen, puur omdat daarmee de vrije wil wordt opgeheven. Wel is Hij altijd in ons aanwezig en kunnen we altijd hulp vragen. Maar het goed en kwaad is ook om ons geweten te zuiveren. Om uiteindelijk te kunnen groeien. God is in tegenstelling tot veel beweringen geen boeman die na de dood klaar staat om mensen te straffen voor hun daden. Het is ons eigen geweten dat ons de rekening voorhoudt. Ons eigen geweten dat bepaald of we lessen geleerd hebben of niet. Bij de overgang zal het eigen geweten bewust zijn van de dingen die het verkeerd heeft gedaan en de angst die daarmee gepaard gaat bepaald of we kunnen doorgroeien of in onze eigen hel terechtkomen. Het hele 'leven' draait uiteindelijk om een reflexie van het innerlijke. Alles dat in het leven plaatsvindt op basis van onvoorwaardelijke liefde kan nooit als zonde worden aangerekend. Maar onvoorwaardelijke liefde houdt in: het accepteren van jezelf en de ander. Een moord wordt nooit op basis van liefde gepleegd. Het woord liefde op zich kent intussen ook al veel gradaties.

Veel wordt onder de noemer liefde geschoven. Pure liefde is van een hele andere trilling. En een oorlog voeren uit naam van God of omdat God voorkeur heeft voor bepaalde personen of groepen gebeurt niet op basis van liefde. In de andere dimensie is elk wezen met elkaar verbonden en wordt er geen onderscheid gemaakt. Het is ons eigen geweten wederom dat onderscheid maakt. Eenmaal in de andere dimensie snapt niemand waarom er op aarde zo gestreden wordt om macht.

Zodra men weer geboren wordt is men dit blijkbaar vergeten ...

Het Nieuwe Bewustzijn

Dat de aarde onderhevig is aan het vergroten van de trilling en het verhogen van de individuele trilling is in de meeste kringen al een bekend verschijnsel. Gevoelige mensen kunnen dit ook letterlijk ervaren. Het verhogen van trilling wil zeggen dat oude lagere trilling automatisch wordt afgevoerd. Dit zelfde principe is ook van toepassing bij het verhogen van dimensies en vice versa. Dit betekent dat wanneer onze persoonlijke trilling verhoogd, dit ook automatisch een verhoging van dimensionele waarneming geeft. Dit betekent ook dat iedere dimensie eigen informatie bevat die gevoelens, beelden of inzicht bevatten. Deze bewustwording komt automatisch op ons af.

Trilling trekt soortgelijke trilling aan

Deze moet door het lichaam worden verwerkt tot een stabiel evenwicht. Ook de aarde op zich is onderhevig aan trilling en zal hierdoor zichzelf proberen in balans te krijgen. Het groeien in inzicht staat vrijwel gelijk aan het groeien in dimensies en de daaraangekoppelde trilling. Het resultaat is dat een hoge trilling meer liefde kan uitstralen en dus uiteindelijk onze omgeving gunstig beinvloedt. Het uitwerken van lage trilling kan een tijdelijk conflict geven. Het lichaam moet loslaten. En loslaten kan lastig zijn. Het is wel te vergelijken met een rouwproces, alhoewel een ieder dit op een andere manier beleeft. In een bewustzijnsproces zijn een aantal aspecten essentieel. Dit betreft het bewuste, onderbewuste, aardse ziel en hogere ziel.

Onder de aardse ziel wordt ook wel de bron verstaan, alles wat daar voor staat betreft het ego. De hogere ziel beheerst de oorspronkelijke intentie van een wezen. Hoe meer men contact kan krijgen met het hogere bewustzijn (dat nog in nauw contact staat met God), hoe meer men leeft volgens eigen intenties.

De ziel is van oorsprong opgebouwd uit 2 delen. De hogere en de lagere ziel. De lagere ziel gaat naar de aarde. De hogere ziel blijft in een andere dimensie. Sommige nemen hun beide zielen mee naar de aarde. Het doel van het nieuwe bewustzijn is het koppelen van de hogere ziel om zodoende gezamelijk de aarde en zichzelf te redden. De ondergang van de aarde zal niet letterlijk plaatsvinden door middel van een big bang, maar de mensheid is bezig zichzelf te vernietigen. Puur door verdeeldheid. God heeft hier geen invloed op. Dit is puur het resultaat van mensen zelf. Het is dus ook hun karma om het gezamelijk op te lossen. Het conflict, de dualiteit.

De lagere ziel is opgebouwd uit vele facetten. Dit omvat alle levens hier op aarde. Het licht dat doorgelaten wordt als facetten geslepen zijn, is het eigen Goddelijke licht (van de hogere ziel). Het is aan een ieder hoe die dat vormt geeft aan zijn of haar eigen leven. Men zal denken: ik heb het niet nodig, ik leef goed, maar is dat niet het in stand houden van een illusie? En zou je niet werkelijk gelukkiger zijn als jouw wezen meer licht kan doorlaten. Eigen licht, waardoor je op jouw beurt dit weer uit kunt stralen naar je omgeving en de aarde. We hoeven geen watjes te worden en ook niets op te geven om dit te bereiken. We werken nog in dezelfde baan, zien dezelfde film, eten hetzelfde voedsel, bepalen zelf in welke vorm we willen geloven enzovoort. Maar uiteindelijk zal een mens meer voldoening uit zijn of haar eigen leven halen als een hoop ballast is afgevoerd. Vorige levens maken deel uit van de ballast die we meedragen. Doordat we nu op dezelfde feiten worden gewezen hoeven we niet terug te gaan in de tijd om deze op te lossen. Het kan wel zijn dat een bepaald conflict zal opgelost moeten worden. Het geheugen past zich automatisch aan. Er kunnen sterkere herinneringen naar boven komen.

Er loopt een rode draad door ons Zijn. Ooit hebben we besloten mee te gaan draaien in een hiërarchisch systeem. Al vele levens draaien we in dat systeem. We leven, ervaren en gaan over. Hierdoor groeien we ... hier hebben we zelf invloed op, al lijkt dat niet altijd zo. Tijdens een leven maken we beslissingen en sluiten een leven af met de beslissingen die we in dat leven hebben gemaakt. We krijgen tijdens ieder leven de kans om door inzicht te groeien. Dit inzicht bepaald ook waar we na een overgang terecht komen. Breken we zelf een leven af bijvoorbeeld, dan kunnen we na een overgang in een vacuüm terecht komen. Hier dienen we dan door het bewustzijn te vergroten zelf of met hulp van anderen weer uit te komen. Willen we geen hulp van anderen, dan dienen we dat zelf op te lossen. We dienen dan vanuit dat vacuüm de regels van het Universum toe te passen en het inzicht te vergroten. Hebben we bijvoorbeeld een ander iets misdaan, dan zullen we eerst met onszelf in het reine moeten komen om te kunnen doorgroeien. Dit geldt ook als we onszelf iets hebben aangedaan. Een vacuüm is heel beangstigend. De reflex van het negatieve is ook sterk, het is een omlaag zuigende kracht. Niemand wil daar terecht komen, het is als een gevangenschap. Er is altijd een uitweg, een inzicht om jezelf te bevrijden ... ook daar.

Vorige levens bepalen dus een afgesloten episode van ons inzicht, dat we nodig hebben om te groeien. Dit houdt in ervaringen, maar ook personen. Deze kunnen we in volgende levens meenemen c.q. weer ontmoeten, om een episode af te sluiten zolang een bepaald inzicht nog niet bereikt is.

Bijvoorbeeld: heb je in je vorige leven iemand gekend die jou angst heeft bezorgd, dan kun je in dit leven nog angstig zijn voor bepaalde personen of verbintenissen. Dezelfde persoon kan je ook weer tegenkomen om de angst te leren overwinnen. Dit beseffen we niet altijd helaas. Dit komt ook omdat hier in verhouding niet veel over bekend is. Elk wezen groeit door middel van uitwerken van emoties. En zo kan het zijn dat we in een vorig leven net zo goed die dief zijn geweest, die in dit leven van ons steelt. Dit daagt ons dus uit om niet meteen te oordelen over een gebeurtenis, maar eerder de les die daaraan gekoppeld is serieus te gaan onderzoeken en te veranderen in ons voordeel, wil je verandering ervaren. Niets gebeurt dus zo maar. Het is niet nodig om diep in regressie te gaan of aan rebirthing te doen, want krijg je hierdoor het inzicht waar het werkelijk om gaat?

Stel je gaat terug naar je vorige leven en ervaart dat je wordt bestolen ... dan neem je waarschijnlijk het slachtofferschap mee naar dit leven. Je verwacht dat je een geboren slachtoffer van een dief bent. Terwijl deze ervaring je wil laten zien dat je je beter moet beschermen ... Het hele traject kan ook door een goede helderziende opgehaald worden en direct verklaard, zodat de kern van de ervaring het inzicht geeft.

De ervaringen uit vorige levens (maar ook dit leven) hebben dus grote invloed op ons Zijn en onze klachten. Een rode draad die je telkens mee neemt. Je bepaalt zelf of die rode draad steeds korter wordt, want een hele lange rode draad kan in de knoop raken. Hoe korter dus de rode draad, hoe ongecompliceerder je zal leven en verder groeien. Dit is een keuze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter