vrijdag 11 mei 2012

Zelfvertrouwen


Wat zou ik graag zelfverzekerd willen zijn
Waarom ben ik zo bang voor dat onbekende lijden
Voel een grote innerlijke onrust in mijn brein
Wil graag positieve van het negatieve scheiden.

Wat anderen van mij denken is belangrijk voor mij
Probeer iedereen tevreden te stellen en zet mezelf aan de kant.
Het lijkt op een onneembare vesting, voel me zeer onvrij
Als ik alles voor iedereen wil zijn, ben ik niets voor niemand.

Waarom kan ik zo weinig waardering voor mezelf opbrengen
Accepteer dat ik angst voel, laat me er niet door belemmeren
Begin me zelf te zijn en vertrouwen op te brengen
De mooie dingen aan jezelf en de talenten te accepteren.

Het leven is naar eigen inzicht te kneden
Positief denken geeft meer tevredenheid
Mij nu realiseren hoe ik hieronder heb geleden
Zal ik de strijd aan moeten gaan met mijn innerlijkheid.

1 opmerking:

  1. Jeetje wat diepzinnig allemaal en zo herkenbaar.Ik ben wel gestopt met proberen iedereen tevreden te stellen.En de grote twijfel om hulp te vragen om mijn hoofd helder en rustig te krijgen.Pff wat ben ik weer open!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter