dinsdag 26 juni 2012

Jouw innerlijk gevecht


De zee is oneindig en staat voor kracht en vrijheid.
En dat is wat je zult vinden, geloof me en neem die tijd.

Voel hoe je zwemt in die zee,
maar laat je gevoel voor mij niet verdrinken,
laat wel alle negativiteit en wat je los wilt laten
naar de bodem zinken.

Deze kenmerken van de zee, daar sta ik voor net als jij,
juist die zijn belangrijk, al lijken ze soms niet dichtbij.

We spartelen wat af in ons leven,
maar dat zijn juist de lessen die ons worden gegeven.

Je bent misschien gekwetst,
verkeerd behandeld in je vorige relatie,
daarin heb jij jezelf verloren,
zo denk ik dat ik het zie.

Het zijn niet je gevoelens die jou bij me weg houden,
maar die angst om dat weer mee te maken,
maar als je die angst niet onder ogen komt,
zul je bij een andere ook weer afhaken.

Ik wou dat ik je kon helpen met datgene
waar je innerlijk mee vecht,
maar je duwt me van je af, en dat is jouw goed recht.

Ik wil je niet dwingen om keuzes te maken,
wat ik probeer is om je hart en gevoel weer aan te raken.

Ik wil je niet lastig vallen of wat dan ook,
je de ruimte geven om te zwemmen,
ik wil je niet belemmeren of mezelf aan je vastklemmen.

Maar hoe oneerlijk zijn gevoelens
als je die deelt en niet samen bent,
is uit elkaar gaan,
elkaar bijna negeren dan het juiste argument?

Tegen alles kun je vechten, en echt …
de strijd kun je zelfs winnen,
maar tegen echte liefde, puurheid en gemis …
daar hoef je niet aan te beginnen.

Gevoelens zijn er en liegen er niet om,
je kunt ze ver weg stoppen,
maar hoe je er ook tegen vecht,
ze zullen toch weer aankloppen.

In je leven leer je dingen af te sluiten, los te laten,
maar pas als iets echt over is en niet meer zal komen
kun je dat vrijlaten.

Als jij zeker weet dat dat moment er echt is,
zeker weet dat jouw weg niet meer naar mij toe zal leiden,
dan zeg me dat,
pas dan kan ik voorgoed mijn weg van jou scheiden.

Mijn gedicht is puur net zoals die zee,
denk er maar eens over na wat ik bedoel daarmee.

De zee, oneindig in alles, staat voor zoveel,
zwem erin, zo lang als je wilt,
het zal werken in je voordeel.

En als jouw liefde voor mij
nog sterk genoeg is als je dat overwint,
dan zal ik op je wachten totdat je mij weer terug vind.

1 opmerking:

Laat een reactie achter