zaterdag 30 juni 2012

... Not the destination


What is the key to our happiness and success in this physical world? That question has been asked for thousands of years, but the answer is so obvious we never see it.

To be successful in the physical world we live in we know, we must dream and look to the future ... create goals for our life’s path. Yet when we reach these goals we often feel unhappy, unfulfilled and miserable ... Why is this?

The reason is simply, we plan for the future, set goals, but we must live in the moment!

That means we learn to love the journey,
because happiness is found in the journey,
not the destination.

4 opmerkingen:

  1. ha, Nick Nolte in the peacefull warrior, inderdaad een prachtige inspirerende film! (en des te meer als je een beetje de levensloop van NN kent, én bedenkt dat de regisseur Victor Salva een paar serieuze horrorfilms gemaakt heeft!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Diana

    Je blogje...

    Zo flamboyant
    zo kleurrijk
    Zo uitbundig...

    Maar ook menselijk...
    Vredig en verstild...
    Magie en Zen...

    En ja...

    Het leven is enkel het nu...
    Celebration of the moment...





    Geen woord weet
    waarom het er is
    En ook de wind weet niet
    waarom hij waait
    Of de hemelboom
    waarin de nachtegaal zingt
    Of de regendruppels
    gevuld met jouw dromen
    of met de mijne, misschien
    weten het niet
    En ook ik weet het niet...
    en niemand anders...
    vrees ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Troebadoer wat leuk dat je er weer bent en wat een schone tekst laat je weer achter. Ja, ik steek mijn hart en ziel in deze blog. Er is zoveel moois om te delen. Bedankt voor je woorden.

    Je hebt geloof ik geen site, je zou er je teksten in kunnen plaatsen. Zulke woorden mogen niet verloren gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Diana,

    Dank je voor je positieve reactie.

    Ik heb een eigen blog, maar maak er geen reclame mee.

    Ik wens je mooie dagen.




    Er bloeit een droombloem...
    ergens...
    op de groene heuvel...

    Onder hemelhoog blauw
    en wolkensluiers
    zo broos en
    regenzwanger
    windzuchten
    vol teder verlangen...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter