donderdag 26 juli 2012

Dank je wel



Dank je wel geleende schouder
dat ik even binnen mocht
dat ik even klein mocht wezen
dat een hand de mijne zocht.

Dank je wel troost zonder woorden
voor het simpele stille Zijn
voor het trachten mee te dragen
van dezelfde zielepijn.

Dank je wel geleende oren
open voor mijn jammerklacht
open voor mijn diepste wanhoop
luisterend naar de halve nacht.

Dank je wel dat toen ik woedend
vroeg: heb ik dit nu verdiend
Jij alleen mijn haren streelde.
Dank je wel, jij bent een vriend.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Graag gedaan Joten, ik werk met plezier en liefde aan mijn blog en dan is het altijd fijn als de blog zo gewaardeerd word.

      Je laatste blogartikel was echt leuk om te lezen en om over na te denken. Ik geniet ook altijd van de reacties van je medebloggers. De vlaamse reacties moet ik soms een keer herlezen, vooral de uitdrukkingen die zijn soms moeilijk te begrijpen maar ze zijn leuk en ik steek wat op van de Vlaamse taal.

      Verwijderen
    2. dank je, en als je iets niet echt begrijpt mag je me gerust mailen hé.
      btw, ik waardeer je blog ten zeerste, ook al reageer ik soms niet, weet ik soms niet wat gezegd, of moet ik over een en ander nog wat nadenken. maar het is echt wel een zalig blog, zeker weten!

      Verwijderen
  2. Diana,

    Ik kom graag op je blogje met zijn rijke inhoud.
    Altijd even bezield...

    When you know someone likes you,
    That a friend is always there
    The sun shines much brighter
    And there's music in the air.

    When you know someone's listening
    With an understanding heart
    Then life seems much better,
    The road is not so hard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Troebadour, tot het einde van mijn leven blijf ik bezield, het verrijkt mijn leven. Dank voor je mooie tekst.

      Verwijderen

Laat een reactie achter