vrijdag 6 juli 2012

Migraine (overgevoeligheid van indrukken)


Iemand die migraine heeft kan heel erg open staan voor zijn omgeving. Indrukken die dagelijks opgedaan worden kunnen teveel zijn om te verwerken. Uiteindelijk zal dit tot een aanval lijden. Vooral mensen die zich wegcijferen of zich zelf steeds voorbij lopen zullen hier sneller vatbaar voor zijn. Veel indrukken kan een groot probleem zijn voor migraine. Een buffer inbouwen kan veel schelen. De ingebouwde buffer helpt je om een aanval te zien aankomen en zo de stress en te veel indrukken te verlagen. Door een regelmaat in je dagritme te bouwen, (wat ook gebruikt wordt bij drukke kinderen met adhd die teveel indrukken opdoen van de omgeving,) kan iemand een rust creeëren. Daardoor ontstaat er minder druk op de persoon en kan het beter zichzelf zijn.

Volgens de wetenschap ontstaat migraine door een kortsluiting achter in de hersens. Deze zorgt ervoor dat de normale functies niet meer functioneren. Reuk, licht, geluid wordt ondraaglijk. Misselijkheid en diarree nemen toe. Braken hoort er ook bij. Verder zijn er nog wel eens verlamming verschijnselen. Dit gaat allemaal gepaard met hevige hoofdpijn.

Ik merk aan me zelf dat ik me heel goed moet afsluiten van mijn omgeving. Vooral in zalen met veel mensen (zoals bruiloften, concerten, theater) of een verjaardag (kleine ruimte veel mensen) of gewoon een wandeling in het centrum kan soms al veel indrukken op me laten afkomen. Na zulke gelegenheden kan ik er zeker van op aan dat ik hoofdpijn krijg en als ik me niet concentreer op me zelf ik hevige migraine krijg. Ik merk dat ik dat ook probeer te voorkomen deze gelegenheden als ik niet lekker in mijn vel zit. Migraine komt ook op als ik meer van mijzelf verwacht heb dan ik aan kan. Of als er een stress situatie ontstaat. Ik zal heel mij goed op mijzelf moeten concentreren. Om te zorgen dat het niet erger word en als ik er vroeg bij ben dat het lukt om weg te gaan of dragelijker te laten worden. Een verjaardag is leuk maar vergt ook veel van me, de vele indrukken voelen aan het eind bedrukkend aan als of ik onder bedolven word aan indrukken. Ik merk dat mijn aura wijd open staat (derde oog) als ik migraine krijg. En ik daardoor helemaal uitgeput raak. Dit wordt ook nog eens bevestigd door de emotionele schommelingen na de aanval en tijdens.

Met grondoefeningen om te (aarden) en het sluiten van de aura kan men veel migraines helpen te verminderen of af te zwakken. Je leert hoe je met jezelf om moet gaan en dat is heel belangrijk. Je kunt veel veranderen maar of het ooit helemaal weg gaat dat blijf de vraag. Ik merk wel dat het bij mij steeds beter gaat, de migraines komen nu minder snel, blijven langer weg alleen verjaardagen en bruiloften blijf ik moeilijk vinden. De oefeningen helpen wel enorm ... het maakt voor mij het leven een stuk dragelijker.

Grondoefening om te aarden:

In je gevoel zitten betekent dat je geaard bent. Je hebt contact met de aarde. Je bent er een deel van. Je kan daarom putten uit de energie van de aarde. Je bent stevig verankerd, en je laat je niet snel omver duwen. Als je geaard ben, ben je aardig. Je zit in jezelf, in je vel.

Sta stevig op de grond. De voeten staan een centimeter of dertig uit elkaar. Duw de voeten in de grond. Sta helemaal plat op de voeten. Grijp a.h.w. met je tenen jou vast in de grond. Voel hoe stevig je staat. Adem nu door je voeten heen. Adem in naar boven. Trek de lucht a.h.w. uit de grond door je voeten en benen heen naar boven. Adem uit naar beneden. Laat alles weer in de aarde verdwijnen. Je zult voelen dat je zwaarder wordt. Laat als hulp borst en buik los.

Je kan je ook voorstellen dat je een stevige boom bent, wiens wortels diep in de grond verankerd zijn. Door deze wortels laat je de energie heen en weer stromen.

laat je zakken, wordt zwaarder, vertrouw je toe aan de grond. Voel je zwaarder worden. Voel a.h.w. dat je als een lift naar beneden gaat.

Ga lekker stampen.

Ga om jezelf te aarden zitten op een stoel met rechte rugleuning met je beiden voeten plat op de vloer. Zorg er voor dat je niks op je schoot hebt, sla je armen en benen niet over elkaar en leg je handen op je dijen. Bij voorkeur met je handpalmen naar boven. Sluit je ogen en ontspan je en maakt je geest zoveel mogelijk vrij van storende invloeden. Stel je dan voor dat er een energiestroom (bijvoorbeeld een koord of een kabel) of wat dan ook die loopt vanuit je stuit chakra en jou verbind met het middelpunt van de aarde. De kabel laat je gewoon in gedachten door alles onder je doorlopen. Paranormale energie laat zich nooit door iets tegen houden. Herhaal deze oefening tot je er mee vertrouwd bent. Je aardleiding zal je lichaam de zekerheid geven dat je veilig bent met moeder aarde en in deze fysieke veiligheid zal het makkelijker de nieuwe psychische energieën aanvaarden, waarvan je het zult gaan onderwerpen. Je moet niet zo gauw opgeven als het niet direct lukt. Zoals alles wat je niet kent is moeilijk alles wat je kan is makkelijk maar er staat altijd iets tegen over als je iets wilt leren. Oefening baart kunst. Aarden is een belangrijk gegeven in de paranormale wereld zowel om te duiden als genezen ook om jezelf te helpen.

Visualiseren

Visualiseren is je gewoon iets voor te stellen. Een geestelijk beeld te verkrijgen.
Visualisatie is één van de machtigste en meest toegepaste technieken bij genezende behandeling. Nadrukkelijk aan gegeven dat Visualiseren toegepast wordt voor je bewustzijnverruiming. Het is niet nodig duidelijk beelden te zien om paranormaal te kunnen functioneren of genezend kunnen behandelen. Het staat vast dat sommigen het vormen van beelden makkelijk afgaat, maar nooit een heel duidelijk beeld krijgen. Een hoop mensen vinden dat het visualiseren met wat oefening gemakkelijker wordt. Blijf focussen op het geestelijke beeld. Hoe je het beeld ook verkrijgt. Tenslotte zal je als medium in een soort lichte trance verkeren. Maak jezelf tot een open kanaal voor de spirituele krachten in je. En neemt er de tijd voor. Ontspan je en zorg ervoor dat je elke stap volledig afmaakt en beleef vreugde van een prachtige natuurlijke gave die in ieder mens aanwezig is.