woensdag 5 september 2012

Telkens weer


Een week van herinneringen aan een verleden
een week vol confrontaties met oud zeer
waar sta je in het leven
wat heb je er van geleerd!

Vragen over verantwoordelijkheid en schuld
of is het medeleven en verdriet
erken je je fouten uit het verleden
of was het de ander en jij niet!

In het leven draai je soms in cirkels
vooral als je deel uit maakt van een anders les
sta je toe pijn gedaan te worden
of geef je de ander die macht dit keer niet.

Steeds weer krijg je te maken met soort gelijke zaken
de spelers varieren elke keer
ben je in staat de cirkel te doorbreken
en zeg je eindelijk een keer nu niet meer!

Heb je je lessen geleerd
en pak je het dit keer anders aan
1 keer zul je het moeten proberen
anders begint alles weer van voren af aan!

3 opmerkingen:

  1. zo is het mij ook jaren vergaan
    en al zei ik dan altijd: gedaan
    ik herviel regelmatig en draaide in mijn cirkeltje

    toen ik eindelijk leerde assertief te zijn
    bedacht ik mij want dàt ging mij wel af
    toen heb ik eindelijk mijzelf leren gelden
    ik heb eruit geleerd en pijn door gehad
    maar uiteindelijk ben ik fier
    want nu ben ik wie ik ben

    te nemen of te laten
    en ik besef dat ik geen makkelijke tante ben
    maar het past mij en wonderwel
    vind ik nog respect voor mij ook.

    Doen! het is een aanrader. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jij ebt geschreven is schitterend en wat hierboven staat ook...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter