vrijdag 19 oktober 2012

Denk na voor je spreekt of handelt

Je moet nooit spreken, tenzij je er absoluut zeker van bent dat er iets goeds uit zal voortvloeien. Voordat je begint te spreken, moet je jezelf afvragen: Is dat wat ik ga zeggen, waar? Is het vriendelijk of nuttig? Als je geen 'ja' zegt op deze vragen, is het je plicht om te zwijgen.

Wil je voor jezelf of voor anderen gedachtekracht nuttig gebruiken, spaar dan je energie. Wees kalm en filosofisch. Denk na voor je spreekt of handelt.

5 opmerkingen:

  1. zet een wachter voor je mond ...dat zei mijn oma altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een waarheid is dit !!Pas nog ondervonden
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan zijn er die er iets te vroegtijdig uitflappen over een veranderde lay-out! Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas heb ik geen rits tussen mijn twee lippen
    en waar ik vroeger liever barstte dan iets zei,
    soms uit angst of niet weten wat,
    durf ik nu wel al eens er iets uitflappen
    en dan nadenken; en wonder soms wordt het niet eens boos opgevat. Al kreeg ik al wel deksels tegen mijn neus hoor. Naar het schijnt hoort dat tot mijn sterrenbeeld, al geloof ik er niet alles van.
    Tot maandag ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter