vrijdag 19 oktober 2012

Het waarom van een automobilist


Waarom haalt iemand met 100 een vrachtwagen in
om wanneer hij er voorbij is,
vervolgens met 120 vandoor te gaan?

Waarom kijken mensen naar
verongelukte mede weggebruikers
zonder de intentie om te helpen?

Waarom geven mensen gas om een gat van 10 meter in een file binnen 0.001 seconden dicht te rijden, terwijl net op de radio is omgeroepen dat er 13 km file staat en als ze gewoon voor zich uit zouden kijken door de voorruit de laatste 4 km daarvan voor zich kunnen zien.?

Waarom laten mensen andere mensen niet invoegen?

Waarom geeft iedereen pas gas ter hoogte van het ongeluk op de andere rijbaan? Als je dat 800 meter eerder doet, dan scheelt dat weer 3 km kijkersfile.

Waarom is de file met kijkers altijd langer
dan de file met het ongeluk erin?

Waarom rijden er altijd
knappe blondjes in zwarte VW golfjes?

Waarom heb je altijd het idee dat auto's met een Belgisch kenteken harder moeten rijden dan de Nederlandse?

Waarom kunnen Duitse vrachtwagenchauffeurs
wel gewoon 100 km per uur rijden
en Nederlandse chauffeurs niet?

Waarom staat er
'Paneel buiten bedrijf'
op het paneel?

Waarom gaat iemand harder rijden
als je die net hebt ingehaald?

Waarom roepen ze files op ongebruikelijke plaatsen om waar jouw file die ook niet op de gebruikelijke plaats is niet bijzit?

Waarom hebben de bumperklevers niet in de gaten dat de auto waar ze eerst 30 cm. bovenop zitten, ze die eindelijk voorbij zijn en dan wegscheuren, gewoon na 5 kilometer weer achter ze aansluit bij het rode stoplicht.