maandag 8 oktober 2012

Ken jij jezelf


Ken jij jezelf werkelijk zoals je bent
of zijn er gebieden in jou die je niet kent.
Weet jij de reden van dit aardse leven, dit bestaan
of is de kern van dit leven ook jou weer ontgaan.
Leef jij voor gisteren of voor morgen
bestaat jou leven uitsluitend om voor alles te zorgen.
Moet jij ook zo nodig zorgen voor je aanzien
denk ook jij het is niet genoeg wat je verdien(t)

Ondek jezelf eens goed
en kijk wie je bent.
Kom er eens achter hoe goed jij jou kent.
Misschien weet je het van jezelf nog niet
maar jij bent diegene die alles van jou ziet
jij beschermd jezelf, jij bent perfect.

Het is het hogere in jezelf
wat je zojuist hebt ontdekt.
Het is je eigen waarheid
die jezelf bezit zonder het te weten.
Het is jouw bescherming voor alles
nooit moet je dit vergeten

Kijk eens naar je schaduw
daar ligt de waarheid,
aanvaard wat je ziet,
naar dat voorbeeld ben je bereid,
en ziet een profielloos silhouet
zonder een enkele fout.

Dit is de werkelijke mens die je nu aanschouwt
als alles wat hier staat van jouw is,
al was het uit je gedachten gehaald,
dan zul je het begrijpen,
je hebt zojuist ...
een schaduw ontmoeting met jezelf gehad.

1 opmerking:

  1. Mooi stuk, stevig stuk.
    Helaas te moeten constateren dat ik meer dan eens mijn "schaduw" heb gezien, niet alles wat daar was, was dat wat ik wilde zien, daarom ben ik blij dat dat zich in mijn schaduw bevind.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter