woensdag 10 oktober 2012

Kinderen over stilte

Zo schreven kinderen over stilte:

Wat betekent stilte voor mij?
Stilte maakt mij blij
Stilte is voor mij
Het geluid van een zoemende bij
Stilte in de klas
ik wou dat het altijd zo was.

Ook stilte thuis
voor de eerste keer wonen
in een stil huis
maar altijd stilte
zou stilaan vervelend zijn.

Stilte is horen
iets wat je elke dag hoort
doorboren
De stilte loopt rond in de klas
die suist door het woud
Die hangt te drogen tussen de was.

Maar soms loopt het fout
hij moet ook gaan slapen
ook loopt hij door de gangen
en hij kan ook gapen
hij is moeilijk te vangen.

Stilte is voor mij een lekkernij
met vruchten en slagroom
het is bijna een droom
Stilte is voor mij iets heel vrij
je mag denken en dromen
over planten en bomen
dus stilte is voor mij iets heel speciaals.

De stilte kan rustig zijn en misschien
hoor je vogels fluiten
Maar de stilte kan ook saai zijn
en misschien vooral 's nachts
als je niet kan slapen.

Maar echte stilte bestaat niet denk ik
want er is altijd wel een geluid
de stilte is misschien zelf een geluid
maar een heel speciaal
Stilte is net
als een hele grote bom die
zonder geluid
honderden slachtoffers maakt.

De stilte maakt een blanco blad zwart
Stilte is leuk om horen
't ontspant aan de oren.

1 opmerking:

Laat een reactie achter