zaterdag 20 oktober 2012

Laat mij mezelf zijn


Laat mij mezelf zijn
In al mijn zwakheid
In al mijn woede
en mijn pijn.

Laat mij mezelf zijn
onvoorspelbaar als ik ben
Fouten makend
Met 'n tong zo scherp
als een pasgeslepen mes
Mijn trots
en mijn felheid.

Laat mij mezelf zijn
In al mijn kwetsbaarheid
In mijn onpeilbare stemmingen
verloren in een storm van emoties.

Laat mij mezelf zijn
Vrijgevochten
Maar toch zoekend
Naar bescherming
En veiligheid.

Laat mij mezelf zijn
En probeer me niet te veranderen.

Ik wil niet zijn
Zoals jij me graag zou zien
Ik weiger me in jouw keurslijf
te persen.

Ik buig niet onder je vernederingen
je keiharde woorden
en je leugens
Ik ben niet perfect
Ik ben anders
anders dan jij.

Ik ben niet perfect
Ik weiger meegesleurd te worden
in de grijze massa.

Ik ben mezelf, ik blijf mezelf.

Emmy Vollaard

3 opmerkingen:

  1. ik wedet uit ervaring dat als ze je willen veranderen, je hun type niet bent, dus blijf ik mezelf :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mogen jullie (D&L) blijven, wie en zoals je bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi.Ook ik wil zo graag gewoon ik zijn en waarom begrijpen anderen dat maar niet !!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter