maandag 5 november 2012

Als je in de put zit ... laten deze woorden je dan bemoedigen


Een man viel in een diepe put en kon er niet meer uit. Hij riep om hulp en verschillende mensen hoorden hem.

Een humanist komt langs, ziet hem en zegt:
"Ik vind het zo erg voor je."

Een natuurkundige passeerde en zei:
"Het is logisch dat iemand in die put valt."

Een farizeeër zei:
"Belijdt je zonden. Alleen slechte mensen vallen in een put."

Een wiskundige passeerde.
En hij berekende hoeveel kans een mens heeft
om in deze put te vallen.

Een journalist wilde een exclusief verhaal en vroeg:
"Hoe ben jij in die put terechtgekomen?"

Een fundamentalist zag hem en zei:
"Jij verdient het in die put te zitten."

Een klager zei:
"Wacht maar totdat je hebt gezien hoe diep mijn put is."

Een optimist zag de man en zei:
"Het kan altijd nog slechter."

Een pessimist zag de man en zei:
"Het zal beslist nog veel slechter worden."

Aristoteles kwam langs en zei:
"Ken jezelf."

Confucius passeerde de put en zei:
"Het is beter voor je dat je je ver
van zulke plaatsen vandaan houdt."

Plato zag hem en zei:
"Ga op zoek naar de waarheid."

Zoroaster passeerde en vertelde hem:
"Om eruit te komen moet je je wilskracht gebruiken."

Een lid van de Christian Science adviseerde:
"Je bent niet in de problemen, je denkt het alleen maar."

Charles Darwin hoorde de man en zei:
"Als je maar sterk genoeg bent, zal je overleven."

Een yoga beoefenaar adviseerde:
"Je moet jezelf uittillen boven je problemen."

De Beatles passeerden en zeiden:
"Alles wat je nodig hebt is liefde."

Een waarzegger zag de man en vertelde hem:
"Raadpleeg de sterren, de tekenen van de dierenriem."

Een ambtenaar keek naar beneden en vroeg:
"Heb je toestemming om in die put te zitten?"

Een politieagent passeerde en zei:
"Je mag hier niet zwemmen."

Een psychiater deed verslag en zei:
"Voel je niet schuldig dat je in deze put gevallen bent.
Dan zul je je veel beter voelen."

Een moslim passeerde en zei:
"Het is de wil van Allah."

Een boeddhist zag de man en zei:
"Het is je noodlot. Laat het een les voor je zijn. Dan kun je het in je volgende leven beter doen."

Toen kwam Jezus langs.
Hij zag de man, strekte Zijn hand uit, en trok hem uit de put. Hij plaatste zijn voeten op vaste grond, reinigde hem van de modder en droogde zijn tranen.

4 opmerkingen:

  1. en wij...zouden gewoon hem helpen er zo vlug ogelijk uit te krijgen...of ik toch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de fariezeër kan ik het niet eens zijn:
    en toch als ik de hele reeks zo lees,
    vraag ik mij af waarom niemand mij passeerde,
    en ik te lang alleen vocht.
    Tot maatje een trede bouwde en mij erop zette met de woorden: dit is een begin, klim naar boven
    daar wacht ik op jou, en zullen we samen die put dempen.
    En toch heel af en toe lijkt die put mij nog te roepn,
    al probeer ik hem geen kans meer te geven. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De enigste die kwam toen ik iemand nodig had, was ikzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is een uitgestrekte hand alles wat je kan doen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter