dinsdag 27 november 2012

Innerlijke overtuiging


Een groep kikkers loopt samen door het bos. Twee kikkers uit de groep vallen in een diepe kuil. De andere kikkers gaan om de kuil heen staan. Als ze zien hoe diep die is, zeggen ze tegen de twee gevallen kikkers dat ze hier nooit levend uit komen.

Eerst negeert het tweetal hun commentaar. Ze proberen uit alle macht uit de kuil te springen. Uiteindelijk begint de ene kikker te luisteren naar wat de omstanders zeggen, gaat in een hoek zitten, raakt verstijfd van de kou en sterft.

De andere kikker blijft maar springen, zo hard hij kan. Ondertussen blijft de rest van de kikkers roepen dat hij het moet opgeven omdat het toch niet zal lukken. Maar de kikker springt nog hoger en uiteindelijk springt hij uit de kuil. De andere kikkers vragen:

"Hoorde je ons niet?"

De kikker legt uit dat hij behoorlijk doof is. Hij had begrepen dat ze hem aanmoedigden om door te gaan omdat het hem zeker zou lukken eruit te komen.

Tijd om eens wat minder naar meningen
van anderen te luisteren?

4 opmerkingen:

  1. omdat ik het hier bij jou zo mooi vind, zo rustgevend mooi, omdat je me doet stilstaan bij zo veel heb ik je bij mijn favorieten gezet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. elk verhaal heeft 2 meningen zo zie je hier maar weer, er wordt te weinig geluisterd en teveel gedacht. Ik vindt dit een fantastisch verhaaltje

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter