dinsdag 13 november 2012

Ik en mijn denken


Ik ben de boom
ik ben de stilte op het wad.
Ik ben de regen,
zachtjes tikkend tegen 't raam.

Ik ben de witte wolk,
ver weg daar in de blauwe lucht.
Mijn ik is authentiek
Mijn ik is goed
Mijn ik is wijs
en vastberaden.

Mijn denken
is iets anders
't is afgeleid
't is aangeleerd.

Gedachten
als lastige afleiders
vrolijk fladderend overal heen
Het leidt me af
het leidt me af van Nu.

Het leidt me af van wat ik voel
het leidt me af van wat ik wil
het leidt me af van wie ik ben.

Al meer dan dertig jaar
Zijn zij bij mij geweest
Ik dacht dat ik het was.
Nu kan ik afscheid nemen
van alles
wat is aangeleerd.

Ik kijk vooruit
Vanuit mijn Ik
Vanuit mijn eigen kern
bepaal ik zelf
en helemaal opnieuw
wat is.

Ik ben de boom
ik ben de stilte op het wad.
Ik ben de regen,
zachtjes tikkend tegen ’t raam
Ik ben de witte wolk,
ver weg daar in de blauwe lucht.

Marleen Eisenga

1 opmerking:

Laat een reactie achter