zondag 30 december 2012

Citaten over tijd


Ik denk nooit aan de toekomst
zij komt gauw genoeg.

Albert Einstein

Niets is meer waard dan de dag van vandaag.

Johann Wolfgang von Goethe

We worden oud als de mensen tegen ons zeggen
dat we er jong uitzien.

**

Tijd die we nemen
is tijd die ons iets teruggeeft.

Ferstl

De tijd gaat sneller
naarmate we hem beter gebruiken.

Alexander Pola

De factor tijd is geen mathematische grootheid
en kan slechts worden gemeten naar de intensiteit
waarmee hij werd doorleefd.

Godfried Bomans

Eeuwigheid is niet de oneindige voortzetting van de tijd,
doch de afwezigheid van de tijd.

Jan Greshoff

Hoe je je tijd doorbrengt, is belangrijker dan hoe je je geld besteed. Je vergissen wat betreft tijd, kan goedgemaakt worden, maar de tijd is voor altijd verloren.

Norris

De tijd is het middel
waardoor de natuur voorkomt
dat alles tegelijk gebeurt.

H.C.

Tijd is de beste leraar.
Helaas doodt hij al zijn leerlingen.

H.Berlioz

Tijd is te traag voor hen die wachten, te snel voor hen die vieren, te lang voor hen die rouwen, te kort voor hen die genieten en een eeuwigheid voor hen die liefhebben.

**

Als we binnenkort alle raadsels hebben opgelost, zullen we nog altijd het raadsel van de tijd overhouden. Dat zijn we namelijk zelf.

Harry Mulisch

2 opmerkingen:

  1. nu het hier over tijd gaat, ik weet van mezelf dat al die citaten niet bij me kloppen, ik ben iemand die naar de klok leeft en weinig geduld heeft, maar dat heeft niks met mijn hart te maken, daar heb ik tijd voor wie ik graag heb.....en die zeggen me ook ooit, lutje rustig aan (omdat ze me kennen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben tijd genoeg,
    we nemen daar alleen niet de tijd voor.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter