donderdag 27 december 2012

Het breiwerk van mijn leven


Het breiwerk van mijn leven
Mij door God gegeven
Vaak vervloekt
Wanneer ik denk dat hij me weer verzoekt.

Veel averecht heb ik moeten leren breien
Nachten heb ik liggen schreien
Over zoveel onrecht op mijn pad
Word U het nu nooit eens zat?

Als ik nu eens een voorbeeld had
Maar nu ontstaat er zomaar een gat
Ik hoef maar een steekje laten vallen
Kan het zomaar mijn leven weer een tijd vergallen.

Als ik nu eens wist waar het op ging lijken
Kon ik onrecht eens ontwijken
Maar nee God heeft het anders met me voor
Nou meid zegt hij, je gaat er maar door!

Het is nu je tijd om te leren om inzicht te krijgen
Je kan het niet manipuleren, alles is je eigen
Tot je weet wat ik bedoel met het leven
Zal ik je steeds een herhaling geven.

Zo leer je dat er een mooi patroon in zit verweven
Want zo is het je nu eenmaal opgegeven
Toch komt steeds in moeilijke tijden
Iemand in mijn leven die mij gaat leiden.

Die mij ook de mooie dingen in het leven laat zien
Door U gestuurd misschien?
In sommige zie ik de karakters van mijn ouders
Een ander, daarvan gebruik ik zijn schouders.

De gebeden zijn niet van de lucht
Als ik weer mijn stille hoekje in vlucht
Vraag steeds of u mij komt helpen
Om mijn verdriet te stelpen.

En toch diep in me weet ik dat U naast me staat
En dat U zegt dat jij je er wel doorheen slaat
Steeds sterker word je door je strijd
En steeds dichter kom je bij de waarheid.

Tot het breiwerk helemaal af is gemaakt
En je ziet wat alles heeft veroorzaakt
Dat alles wel zo moest gaan in het leven
Om zo’n prachtig mooi resultaat te geven.

2 opmerkingen:

  1. ik laat al eens graag een steek vallen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ook bij mij zitten er fouten in het patroon,
    helaas niet meer recht te breien. ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter