zondag 2 december 2012

Klein wonder

Een klein wonder in mijn armen
gestreeld door zoete buitenlucht
met hart en ziel verwarmen
door verdriet en pijn bevrucht.

Eeuwenlang hield ik je binnen
onderging wat moest gebeuren
Nu ben je uit mij geboren
in al die mooie kleuren.

Terwijl rood zich met oranje kruist
voel ik wederom een wee
een bed van Liefde om te landen
en voor het loslaten de zee.

Ik heb je lief mooi kind in mij
Ik heb je boosheid mogen horen
om vervolgens samen dood te gaan
en opnieuw worden geboren.

Klein wonder in mijn armen
gestreeld door zoete buitenlucht
herinnering aan vroeger
Dank voor die laatste vlucht.

3 opmerkingen:

  1. een mooi tekstje dat de moedergevoelens doet opwakkeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elk kind komt voor zichzelf
    ongevraagd ter wereld,
    maar een puur moederinstinct houdt er meteen van,
    denk ik aan het gezegde:
    mijn kind, schoon kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi gedichtje waarbij moeder gevoelens naar boven komen.
    Diana,de afbeelding er bij zo mooi... gevonden.
    Fijne Zondag
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter