vrijdag 21 december 2012

Liefde heelt


Al heb je de beste therapeut,
zonder liefde genees je niet.

Al worden de meest geavanceerde methodes op je toegepast
zonder liefde doen ze je niets.

Al worden de kundigste diagnoses
van je psychische wonden glashelder ontleed
zonder liefde dienen ze je niet.
Als je lijdt onder het gevoel er niet te mogen zijn
kan alleen liefde je welkom heten.

Als je een warme moederborst miste
kan alleen liefde je voeden.

Als je bent ingesnoerd door vele verboden en geboden
kan alleen liefde je vrij maken

Als je te vroeg volwassen moest zijn
kan alleen liefde je de vreugde van het kind-zijn teruggeven.

Als je niet echt liefdevol bent aangeraakt
kan alleen een vertederende hand je diep raken

Liefde ontspant, liefde kalmeert,
liefde geeft je leven poëzie.

Liefde geeft je het vertrouwen terug in mensen.

Liefde heelt alle wonden.
Alléén liefde heelt alle wonden.

Heel je kind
Siddharta van Langen

3 opmerkingen:

  1. Ik kan onder Vergeving niet reageren,
    daarom maar hier.
    Vergeven is een mooi woord maar soms moeilijk om te zetten naar de werkelijkheid ... een zwak punt van mij, maar mensen waar ik echt van hou vergeef ik altijd, al komt het soms na lang wachten ( in antw op dit postje )
    liefde is belangrijk, ik zou niet zonder kunnen
    het heelt idd met de tijd wel enkele wonden,
    anderen ondanks het liefhebben
    blijven een doorn in mijn hart.
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefde,
    Als volwassen mens heb je geen liefde nodig om te overleven. Het is alleen wel enorm prettig als je ook in je volwassen leven liefde ervaart.
    Echte liefde is het mooiste wat je een ander kunt geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefde is een groot woord, het omvat zoveel, maar net zoals redstar zegt, echt liefde als je die kan ervaren,......

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter