woensdag 2 januari 2013

Citaten over angst


Ik ben niet verlost van mijn angsten,
maar ik laat ze niet meer de overhand krijgen.
Ik heb angst aanvaard als een deel van mijn leven
in het bijzonder de angst voor verandering,
voor het onbekende,
en ik ben voorop gegaan
ondanks het gebons van mijn hart dat riep:

Keer terug, keer terug, je zult het niet overleven.

Erica Jong

Aanvallen en vluchten maken deel uit van de strijd.
Verlamd worden van de angst niet.
De goede strijd is de strijd die gevoerd wordt
omdat ons hart het wil.

Paulo Coelho

Een schip is het veiligst wanneer het in de haven ligt
maar daarvoor zijn schepen niet gebouwd

Paulo Coelho

"De angst voor de dood houdt ons van het leven af,
niet van het sterven".

P.C. Roud

'Angst hoort het gras groeien en de stenen wenen.'

Hans Kudszus

'Men voelt zich,
men is nooit vrijer dan na de angst,
nadat men die heeft overwonnen.'

M. Jouhandeau

Zolang je er voor wegrent
kan angst uitgroeien tot een schijnbaar monster.
Maar wanneer je je 180 graden omdraait,
en de angst met open vizier tegemoet treedt,
wordt het monster opeens heel verlegen.

Erik van Zuydam

Piekeren neemt de zorg voor morgen niet weg,
maar wel de kracht van vandaag.

**

Het is niet omdat dingen moeilijk zijn
dat we ze niet durven,
het is omdat we niet durven dat ze moeilijk zijn.

Seneca

Vrees niet voor de toekomst,
die begint pas morgen.

Petan

Het begin vreest waar het einde om lacht.

Gryphius

De hoeveelheid angst in je hart
is juist zo groot als het gewicht van alles
waar je nog aan gehecht bent.

Danneels

Angst en zorgen voor morgen
komen minstens één dag te vroeg.

**

En de dag kwam toen het risico
om strak in de knop te verblijven pijnlijker was
dan het risico dat het zou kosten om te bloeien.

Anais Nin

Angst overwinnen is minder beangstigend
dan leven met een onderdrukte angst die voortkomt
uit een gevoel van hulpeloosheid.

Susan Jeffers

Wees niet bang om fouten te maken.
Wees blij dat je in ieder geval de ervaring hebt meegemaakt.
Ook al is het je niet gelukt
je hebt wel succes omdat je het hebt geprobeerd.

Susan Jeffers

Als ik me geen zorgen maak gaat alles goed.
Dus maak ik me maar geen zorgen.

Ernest Keyzeers

2 opmerkingen:

  1. je citaten zijn heel goed en er zit een hele goeie tussen, maar je foto, daar ben ik gek op

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter