dinsdag 29 januari 2013

Citaten over humor


Je zult maar een één dag vliegje zijn
en je dag niet hebben.

Fons Jansen

Wie het laatst lacht,
heeft geen gevoel voor humor.

Paul Jacobs

Als niets helpt,
doe niets!

Freek de Jonge

Ik spreek überhaupt ...
maar één woord Duits.

Herman Finkers

Soms denk ik uren na
en heb ik nog niks op papier,
een andere keer bereik ik
precies datzelfde in 5 minuten.

Herman Finkers

Ik ben niet getrouwd,
mijn schoonouders
konden geen kinderen krijgen.

Herman Finkers

Ja, in de bergen kan het levensgevaarlijk zijn.
Alleen vorig jaar al heeft 
de Vaalserberg 30 doden geëist.
Gelukkig is men niet op de eis ingegaan
maar je schrikt wel even als je het hoort.

Herman Finkers

Niets doen is ontzettend moeilijk.
Je weet nooit wanneer je klaar bent.

Leslie Nielson

Een man die het altijd beter weet,
maar nooit beter kan,
heet in het alledaagse taalgebruik CHEF.

Han Jacobs

Het leven is als een scheurkalender,
niet elke dag kun je er even hard om lachen.

***

Hoe kan je zo zeker zijn
dat God niet bestaat?'

Atheïst:
"Je moet toch in iets geloven.

Wiet van Broeckhoven

Vist u?
Nee, ik verdrink wormen.

Wiet van Broeckhoven

Zal ik de pizza
in 4 of 6 stukken snijden?

In vier,
want 6 stukken krijg ik nooit op.

Wiet van Broeckhoven

Ik bracht een bezoek aan het belastingkantoor.
Ik wou eens de mensen zien voor wie ik werk.

Wiet van Broeckhoven

De ideale echtgenoot is hij
die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt.

***

Lachen kost minder dan elektriciteit
en geeft minstens zoveel energie.

***

Ik kan alles weerstaan,
behalve verleiding.

Oscar Wilde

Liefde is blind,
Lingerie is Braille.

Loesje

Bij een belastingaangifte
is vergissen wenselijk.

***

De enige man
die echt niet zonder vrouwen kan
is een gynaecoloog.

Arthur Schopenhauer

Wees vriendelijk tegen uw kinderen,
zij kiezen later uw tehuis.
Als het gras bij de buren groener is,
zal het wel kunstgras zijn.

Jos Verstegen

Je hebt het verleden niet achter de rug;
je hebt het in de rug.

Hans van Mierlo

Je houdt niet op met lachen omdat je oud wordt,
je wordt oud omdat je ophoudt met lachen.

Michael Pritchard

Humor is de hofnar van het denken.

Karel D. Jongepier

Ik ben een optimist,
want een pessimist is nooit teleurgesteld.

Janis Joplin