vrijdag 18 januari 2013

Geloofsovertuiging

 photo 400_zpsfc92570c.gif

Er zijn vele vormen van levenshoudingen en geloofsovertuigingen die een mens kan aannemen. Elke levensovertuiging is gekoppeld aan bijbehorende principes, idealen of voorschriften.

Je kunt ook geloven dat je niets gelooft of niets aanhangt, maar het karakter, DNA-structuur, erfelijkheidsfactoren, karma en vele andere invloeden geven in wat je als waarheid ervaart. Geloof je wat je bewust bent, of vindt je het allemaal illusie? Zoals het spreekwoord zegt "Er leiden vele wegen naar Rome". Het gaat hier natuurlijk niet om de stad Rome, maar om wat er achter "het woord" ligt.

Een ieder bewandelt zijn pad. En zoals een auto ook niet een type brandstof kent, hoeft de mens ook niet een geloofsovertuiging te gebruiken.

Als we ervan uitgaan dat er een lager Bewustzijn en een hoger Bewustzijn is, hebben de verlichte grote meesters het gereedschap gebruikt van het lagere bewustzijn om de kennis over te dragen van het hoger Bewustzijn. Het gereedschap van het lagere bewustzijn zijn de kleine hersenen en de fysieke zintuigen.

De meesters proberen het te verwoorden. Er zijn vele vormen van geloofsovertuiging, maar de oorspronkelijke energie is altijd het zelfde.

Een meester meldde eens:

"Alles wat je kunt verzinnen,
is niet Goddelijk
en alles wat je niet kunt verzinnen
is Goddelijk.

In het voortplantingsverhaal in de bijbel gaat het dan ook misschien over het voortplanten van dat hogere Bewustzijn in plaats van het lagere bewustzijn.

Toch proberen alle stromingen ons duidelijk te maken, dat we alertheid en geestelijk moeten leren ontwikkelen in plaats van het al te stoffelijk te zien.

Veel ontwikkeling toegewenst. Oftewel "ontikkeling"
(van lager Bewustzijn naar hoger Bewustzijn).

2 opmerkingen:

  1. Mooie uitleg...ik..uh....
    Ben sprakeloos ;)
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof in geen godsdienst, maar geloof natuurlijk wel ergens in.
    Zo geloof ik in mijn manier van leven. Dat dit voor mij de beste manier is om door het leven te wandelen. Aan het eind zal ik wel zien of ik het bij het juiste eind had. Niet dat ik er dan nog veel aan kan veranderen, maar dat hoeft ook niet.

    HEt gata er om dat we als mens gelukkig zijn in ons leven, en op wat voor een manier dat is, maakt eigenlijk niet uit. :)

    OT: Leuk dat je dit jaar die studie wilt gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter