zondag 27 januari 2013

Niet zeuren



Je hebt een keuze. Wanneer je zeurt bereik je niets, anders dan dat je je emotioneel misschien lichter voelt. Wanneer je in het leven langs een situatie komt die je niet bevalt kun je gaan zeuren. Dit is echter de minst effectieve optie. Er zijn slechts twee effectieve manieren om met tegenvallende situaties om te gaan:

Iets doen om de situatie zo te veranderen dat het je wel bevalt;

Niets doen en accepteren dat de situatie is zoals hij is.

Dit is alles. Dit zijn de keuzes die je hebt. Ga je stappen ondernemen om de situatie te veranderen? Zo ja, prima. Zo niet, ga dan niet zeuren maar accepteer dat je de situatie niet wilt of kunt veranderen en dat het zal blijven zoals het is.



21 Dagen Niet Zeuren

Veel mensen zeuren uit gewoonte. Misschien doe jij dit ook wel. Je klaagt en zeurt iedere dag omdat je dit simpelweg altijd doet, en omdat het op de één of andere manier toch prettig voelt. Je kunt de zeurgewoonte afleren door jezelf te dwingen 21 dagen niet te zeuren.

Vind je het een uitdaging om 21 Dagen Niet te Zeuren?

Gedurende 21 dagen draag je een speciale armband of elastiekje. Telkens als je zeurt moet je de armband of elastiekje naar je andere pols verplaatsen. Het doel is om de armband 21 dagen om dezelfde pols te houden, dus telkens als je zeurt moet je weer helemaal opnieuw beginnen! Op deze manier leer je jezelf snel af om te zeuren. Na 21 dagen heb je de zeurgewoonte als het goed is van je afgeschud, en ben je veranderd in een positiever en vrolijker mens! Ga de uitdaging aan met jezelf.

7 opmerkingen:

  1. voilà, het is zo simpel en logisch uit te leggen waarom zeuren niet helpt hé! en toch doet het merendeel van de mensen niks anders....ik denk dat mensen dat onbewust doen! mijn laatste log was dus heel ludiek bedoeld, sommige mensen hadden dat dus echt niet door hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ken mensen die altijd zeuren,en het is ook altijd iemand anders zijn fout maar dat leren ze wel af, want anders heb je geen leven, soms moet je gewoon aanvaarden wat er gebeurt en doorgaan met de goeie dingen des levens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal vroeger vast wel gezeurd hebben. Nu kan ik me niet echt voor de geest halen wanneer ik voor het laatst echt zeurde. Ik bedoel, ik zeur zelfs niet als ik door de regen moet voor wat dan ook. Met de honden wandelen, de vuilnis buiten zetten, spullen opruimen..
    Zeuren omdat ik iets zou willen hebben doe ik ook niet.

    Ik ken wel mensen die altijd zeuren. Eigenlijk net als wat Lutje zegt. Die schuiven ook de schuld altijd naar een ander.

    Als iedereen die zeurt nu eens gewoon de energie omdraait en accepteert hoe het is, dat aanvaard of het probeert te veranderen, dan zou hun wereld, en die van anderen, er een stuk leuker uit zien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kinderen leren vaak dat ze juist door zeuren wel iets bereiken. Die van mij ook hoor. Dat ze niets krijgen hahahahahahaha.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha we zeuren wat af...maar idd liever niet voor de ochtendkoffie hihi

    Nee ik zoek blogjes en dan kom je vanalles tegen. Dichten laat ik aan andere over al hou ik wel van woordspelingen. grtjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als Redstar zal ik vroeger best wel eens gezeurd hebben maar ik kan mij het niet meer voor de geest halen.Ik denk nu wel eens je zou wat meer moeten zeuren ..dan krijg je aandacht hahaha.. dat niet zeuren komt voort uit het feit dat ik met een zeurende moeder ben opgegroeid en ik mij voornam zo niet te worden.. nu ben ik er een geworden die veel te gauw denkt dat iets opmerken zeuren of klagen is..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een keer lekker zeuren is niet erg
    maar laat een ander dan ook eens lekker zeuren
    zonder er zelf over te zeuren.

    Fijne zondag Diana zonder gezeur.
    Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter