woensdag 20 februari 2013

Citaten over alcohol



Als je het nuchter bekijkt,
lost alcohol niets op.

**

"Mensen die graag water drinken,
bezitten daardoor het recht nog niet
aan anderen alcohol te verbieden."

Georges van Acker
Vlaams dichter

"Realiteit is een hallucinatie
die optreedt bij gebrek aan alcohol."

Wiet van Broeckhoven
Vlaams politicus

"Ik drink me elke dag weer dood
en sta als Lazarus weer op."

Jan Eijkelboom

"Er bestaan geen lelijke vrouwen.
Er is alleen te weinig alcohol."

W.C. Fields

Er bestaat geen 100% waarheid
zoals er ook geen 100% alcohol bestaat."

Sigmund Freud

Huishoudelijke tip:
Met alcohol kan je alles bewaren,
behalve geheimen.

G.Komrij

Alcohol is vergiftigde moedermelk.

J.G.Sibeluck

Water heeft al veel meer mensen gedood dan alcohol.
Kijk maar eens naar de zondvloed.

Jan Hoet

Ik wist pas dat mijn vader alcoholicus was
toen hij een keer nuchter thuiskwam.

**

Een alcoholicus is iemand die meer drinkt
dan zijn eigen dokter.

Barach

"Wij zijn bijna 25 jaar getrouwd
en wanneer ik thuiskom,
verwelkomt mijn vrouw me nog altijd met een zoen."

"Die alcoholtest ken ik ook."

**

"Wil je een alcoholtest ondergaan?"
"Jazeker, in welk café beginnen we?"

**

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn:
het beste is eruit.

**

Wie zei ook weer dat alcohol
slecht is voor het geheugen?

**

"Alcohol is slecht voor uw gezondheid,
vooral de volgende morgen."

Bert Verhoye

Er verdrinken meer mensen in een klein glaasje
dan in de grote oceaan

**

Eerste neemt de man een biertje,
dan neemt het biertje een biertje
en daarna neemt het biertje de man

Japans spreekwoord

Zij die almaar drinken proeven nooit;
zij die nooit denken praten altijd.

Matthew Prior

Na het eerste glas zie je de dingen
zoals je ze graag wilt zien.
Na het tweede glas zie je de dingen zoals ze niet zijn
en na het derde glas zie je de dingen zoals ze werkelijk zijn
en dat is nog het meest afschuwelijke van alles.

Oscar Wilde over absint

Drink je omdat je het moeilijk hebt
of heb je het moeilijk omdat je drinkt.

Joeri Bakker

Is dit nou m’n laatste van gister
of m’n eerste van vandaag.

Dikke Dirk (Koot & Bie)

Ondanks het feit dat de mens al voor 90% uit water bestaat
zijn de geheelonthouders nog niet tevreden.

John Kendric Bans
-
De enige methode om gezond te blijven
is te eten wat je niet wilt,
te drinken wat je niet lekker vindt
en te doen waar je geen zin in hebt.

Mark Twain

Drinken doet een beetje zeer,
Je moet maar goed beseffen
dat je hier niets zult treffen
dan wanhoop en verkwisting
op basis van de gisting.

Boerstoel

Ik ken de klappen van de zweep
Ik ken de regels van het spel
Ik ken de zin van het bestaan
Maar als ik drink dan gaat het wel.

Boerstoel

6 opmerkingen:

  1. ik drink niet veel alcohol, en als ik dan soms eens wat door durf te drinken is het niet goed :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Diana , ik ken vele van deze spreuken
    en helaas moet ik zeggen dat ik wel veel bier drink en ook zover ben nu dat ik daar mee wil stoppen , maar makkelijk is dat niet
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie zei ook weer dat alcohol
    slecht is voor het geheugen?

    Deze is erg leuk :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik wel een hele mooie...
    drink me elke dag weer dood
    en sta als Lazarus weer op

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter