maandag 11 februari 2013

Citaten over verliefd zijn


Voor wie verliefd is,
smaakt zelfs water zoet.

**

Verliefde mensen houden elkaars hand vast
omdat ze de ringen niet willen verliezen
die heel veel geld hebben gekost.

Govert (8 jaar)

Ik moet niet persé verliefd worden.
Ik vind het vierde leerjaar zo al moeilijk genoeg.

Anneleen (8 jaar)

Als je werkelijk verliefd bent,
zie je hem overal,
zelfs in menigtes waar hij niet is.

Mc.Laughlin

Dikwijls geraken twee minnenden op elkaar verliefd
om eigenschappen die zij niet bezitten
en gaan zij uiteen
om gebreken die zij evenmin bezitten.

D.Stern

Voor een goed huwelijk is het nodig
heel vaak verliefd te worden
en altijd op dezelfde persoon.

Mc.Laughlin

Twee dingen kan een man niet verbergen:
dat hij dronken is en dat hij verliefd is.

Antiphanes

Menige vrouw wordt pas mooi als ze verliefd is.
De meeste mannen worden pas verliefd
als ze mooi is.

A.Pola

Een verliefde oude man
lijkt op een bloem in de winter.

**

Mijn roman zit hopeloos in het slop.
Ik ben zo verliefd geworden op mijn held,
dat ik het niet over mijn hart kan krijgen
hem met een ander te laten trouwen.

**

Het beste schrijf je als je verliefd bent.

E. Hemingway

Wanneer je verliefd bent,
ben je zoals je eigenlijk altijd zou moeten zijn.

**

Als een verliefde vrouw je haar foto geeft,
belooft ze je het origineel.

**

Ze waren zo verliefd.
Urenlang konden ze elkaars T-shirt zitten lezen.

Van Kooten en De Bie

Ik ben dolverliefd geweest op mijn man
en nu kan ik hem niet meer zien.
Wat zijn mannen toch veranderlijk.

**

Als een man van 40 verliefd wordt
op een meisje van 20,
dan is hij niet op zoek naar haar jeugd,
maar naar de zijne.

Lenore Coffee

Stapelverliefd wil zeggen
dat je heel graag op elkander gaat liggen.
Vandaar het woord stapelverliefd.

Youp van 't Hek

Wat voelen vlinders als ze verliefd worden?

Loesje

Vaak verliefd worden op het eerste gezicht
is geen geval voor de psychoanalyse
maar voor de opticien.

P.Hubschmidt

Als je verliefd bent,
vraag je je nooit af wat de zin van het leven is,
omdat je op die ogenblikken het antwoord weet.

Th.Kars

Och als je 16 bent,
ben je verliefd op een meisjeshoofd zonder lichaam
en word je geobsedeerd door een vrouwenlichaam zonder hoofd.
Pas later komen die twee samen.

P.Lebeau

De zwaartekracht is niet verantwoordelijk
voor het feit dat mensen verliefd worden.

Albert Einstein

Heb jij geen vermoeide voeten?
Je loopt al de hele tijd rondjes in mijn gedachten.

Loesje

Op jezelf verliefd worden is eenvoudig.
Het uitmaken is iets moeilijker.

Ayres Alex

Word nooit verliefd op het profiel van een vrouw,
want je moet er "en face" mee leven.

Sacha Guitry

Verliefd:
Kijken of hij kijkt en als hij kijkt,
niet kijken.

**

Verliefdheid:
Een soort verheven koorts
die het bestaan plotseling zin geeft.

Simon Carmiggelt

Verliefdheid maakt het simpele zo verbazend ingewikkeld
en het ingewikkelde zo verbazend simpel.

Eva Van der Linden

Het kan een vrouw verbazen
dat zij op iemand verliefd geworden is,
maar het verbaast haar nooit
dat iemand verliefd op haar is geworden.

Marivaux

Ook de minst behaagzieke vrouw
weet nog altijd iets eerder dat iemand verliefd op haar is
dan deze laatste zelf.

C.de Florian

Het meest buitengewone geheugen
is dat van een verliefde vrouw.

A.Maurois

Vrouwen zijn de beste psychiaters tot ze verliefd worden.
Van dan af zijn ze de beste patienten.

B.Hecht

14 opmerkingen:

  1. leuke citaten over liefde, en wie ken de liefde niet hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    liefde is er in vele gedaanten , dat zie je nu ook aan al die wijze spreuken en uitspraken een ieder ziet en of beleeft het anders
    ja wat zijn zware onderwerpen dat zien we ook allemaal anders
    ik zocht een link om dit blog te volgen , nog niet gevonden
    ik dank je voor je glimlach , ja de ppsjes zijn weer mooi om te delen
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knappe citaten!
    en dan vooral van Anneleen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. er zitten er mooie tussen, zo citaten vlak voor Valentijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verliefd zijn geeft een heerlijk gevoel. Alles wat na die periode van verliefd zijn komt kan een heel ander karakter en verloop hebben.
    De citaten zijn natuurlijk allemaal erg leuk, en er word in de reacties zelfs naar Valentijn gerelateerd.
    Verliefdheid is eigenlijk helemaal niet lekker of fijn. Je raakt in de war, ontregeld, eet slecht, slaapt slecht, en je kunt maar aan een ding denken.

    :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik treed Hemingway bij,
    dàt is mij al wel meer overkomen ;-)
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijke uitsparken diana,
    daar kun je niet genoeg van krijgen hé:-)
    super

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knappe citaten , ik treed kay bij , Hemingway is heel knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verliefd zijn is niet zo'n probleem... Houden van.. dat is het mooie.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Karel en ik zoeken hetzelfde whahaha
    Ja de volgknop maar goed kom zo wel kijken er staat altijd wel iets...en water HEERLIJK whahaha
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo D.,
    Ja zoals H. het zegt, hoe verliefder je bent, des te beter schrijf je. De inspiratie komt als het ware vanzelf, er duiken woorden op die je anders nooit gebruikt en de woorden rijgen zich vanzelf aaneen tot zinnen. Romanschrijvers moeten vaak verliefde mensen zijn... of voorzien van een rijke fantasie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met liefde gelezen deze citaten van de liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Diana, mooi om over liefde te lezen
    maar nog mooier om zelf verliefd te zijn.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik die te vroeg ben :o), dan zal ik straks nog eens moeten langskomen

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter