donderdag 21 februari 2013

Werk citaten


Werken is goed
maar het mag niet teveel
van je vrije tijd in beslag nemen.

W. van Broeckhoven

Het werk zal je leren
hoe het gedaan moet worden.

**

Als je 's morgens met de kippen opstaat,
overdag werkt als een paard
en 's avonds zo moe bent als een hond,
dan is de kans groot dat je een ezel bent.

**

Als je voor een gek moet werken,
kan je evengoed voor jezelf beginnen.

**

"Wist je dat hij tegenwoordig werkt?"
"Zo is hij.
Voor geld zou hij alles doen."

W.van Broeckhoven

Bij ons op het werk zijn we allemaal gelijk,
alleen de salarissen verschillen.

**

Drink nooit zwarte koffie tijdens de lunch;
het houdt je de godganse namiddag wakker.

J.Cooper

Het leven is geweldig.
Het is beroerd dat je iedere dag werken moet,
maar verder is het een feest.

Gerard Reve

God, God wat is mijn lot!
Steeds hard werken, dan kapot.

**

Zij die, na hun werk, de frisse avondlucht inademen,
weten dat lucht het zoetste is wat de wereld heeft.

C.L. Philippe

Manier om mensen op tijd op hun werk te krijgen:
95 parkeerplaatsen voor 1OO werknemers.

K.L.Loyd

De slimsten zijn zij die mensen laten werken
die slimmer zijn dan zijzelf.

Nilsson

Studeer door na je eindexamen,
dan heb je overdag tenminste iets te doen.

**

De enige plaats waar succes eerder komt dan werk
is in het woordenboek.

Vidal Sassoon

Niet werken na je vrije dag
en je moeheid is zo verdwenen.

P. Dac

Als je werk je hobby wordt
is vrije tijd ver te zoeken.

Jonckers

Het werk wacht wel tot je je kind
de regenboog hebt laten zien.
Maar de regenboog wacht niet
tot jij klaar bent met je werk.

P. Cloffard

Als je werk niet af geraakt in de eerste 24 uur,
werk dan 's nachts door.

**

Op TV zegt men altijd:

"Er zijn 3 miljoen mensen die werk zouden willen".
Dit is niet juist,
geld zou al volstaan.

Coluche

Wie veel werk heeft,
wordt niet ziek.

**
Naar het werk gaan vind ik niet zo erg.
Wat ik haat is dat je zo lang moet wachten
tot je weer naar huis kunt.

J.D.

Zodra men het werk lief krijgt,
wordt het leven gelukkig.

Ruskin

Werk behoedt ons van 3 kwalen:
Verveling, verdorvenheid en gebrek.

Voltaire

Het vervelendste is dat ik al moe word van de term
'volledige werkgelegenheid'.

Wubbe

Niemand kan iets goeds doen,
die zijn werk niet voor belangrijk houdt.

Emerson

Werkcolleges komen erop neer
dat je gedachten die je niet hebt,
moet verdedigen tegenover andere studenten,
die er ook geen hebben.

Connie Palmen

Geopend op alle werkdagen
en tevens op maandag en vrijdag.

Kadé Bruin

Werkdagen vol moeite en inspanning
zijn de beste van alle feestdagen.

F. Schanz

Niemand houdt zoveel van werken
dan hij die er voor betaalt.

**

Bij nader inzien blijkt dat werken minder vervelend is
dan zich amuseren.

**

Werkzweet kruidt uw spijs.

**

Uitspraak landloper:

"Men heeft mij maar één keer aan werk willen helpen.
Voor de rest zijn de mensen
altijd vriendelijk tegen mij geweest.

**

Laat ons werken zonder redeneren;
het is de enige wijze om het leven draaglijk te maken.

Voltaire

De dokters hebben mij verzekerd dat af en toe
een lichte neiging tot werken
geen blijvend onheil kan aanrichten.

Milne

Als werken zo geweldig is,
waarom moeten ze ons dan betalen om het te doen.

**

Iedere idioot kan werken,
maar om te rusten moet je verstand hebben.

E. Hello

Wie niet steelt of erft,
moet werken tot hij sterft.

**

Werken is zoet,
helaas ben ik suikerpatiënt.

**

Zoek werk dat je leuk vindt,
dan hoef je nooit meer te werken.

Fox

Het grootste gevaar van werken is,
dat men het op het laatst prettig gaat vinden.

C. Buddingh

Als het waar is dat de mens
niet gemaakt is om te werken,
dan hebben staatsambtenaren
steeds een zeer natuurlijke levenshouding gehad.

Schouwenaars

De mens is niet gemaakt om te werken.
Bewijs:
hij wordt er moe van.

**

Werken is het mooiste wat er is,
laten we dus altijd zorgen
dat we iets voor de volgende dag overlaten.

Don Herald

Door hard te werken is nog nooit iemand omgekomen.
Maar waarom zou je het risico nemen?

Ronald Reagan

Door trouw elke dag 8 uur te werken
word je misschien nog wel eens baas.
En dan moet je 12 uur per dag werken.

Robert Frost

"Overdag werkt hij op kantoor", zei ze,
"en 's avonds op mijn zenuwen."

P. Vanhaverbeke

Optimistische werkloze:

"Ik til er niet zo zwaar aan.
God had ook al na 6 dagen geen werk meer"

**

Het wordt tijd dat onze werklozen
stoppen met klagen.
Rijken werken ook niet
en hoor je die klagen?

I. Heylen

11 opmerkingen:

  1. Goeie genade....wat een opmerkingen over werken!
    Ik ben blij dat ik mág werken en ik krijg er nog geld voor ook.
    Het fijne van werken is dat ik daarna lekker vrij ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, wat een citaten :o) iedereen zal ze wel eens gebruiken maar als het erop aan komt zou je eigenlijk graag moeten gaan werken, want anders is het pas erg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mogge Diana deze past wel bij mijn blog hihi , nog 4 dagen werken en dan ff vrij
    ik ga wel met plezier naar het werk hoor , maar het vreet vrije tijd
    Nee ik maak geen pps , alhoewel ik het een paar maal gedaan heb , ik krijg ze in de mail en de mooie deel ik met mijn bezoek
    ik zal aan de koffie en eens zien wat ik hier nog meer tegen kom
    proost en geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zitten was mooie teksten tussen... maar aangezien ik vandaag thuis ben.. ga ik me er niet druk om maken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom hier voor het eerst, amai wat een blog. Heel wat om in rond te neuzen, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de uitspraken van Voltaire de knapste, zeker voor iemand die nooit van zijn leven een stro van de aarde geraapt heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge zult al het werk moeten doen
    wat ik heb laten liggen

    Hartelijke Hot Hulk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha en ook ik maak geen ppsjes en gifjes
    ik verzamel ze al jaren grijnzzzz
    En wie wat bewaard heeft wat...

    Wat een leuk blogje om te lezen...en jawel dan moet je begrijpend lezen toch?
    Een plezier om hier langs te komen...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oja als ik een aanval van werklust krijg...ga ik heel stil in een hoekje zitten en wacht tot die aanval voorbij is.

    Heeft jarenlang op onze koelkast gehangen onder een magneet grijnzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo D.,
    Tja het is ons lot te moeten werken tot we er straks bij neervallen. Als het aan de regering ligt, werk je het liefst zo lang mogelijk, dan betaal je langer belastingen en moeten ze jou geen pensioen uitkeren. Dubbele winst dus voor de staatkas. Dat belooft voor onze kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter