dinsdag 19 maart 2013

Citaten over de ware liefde


Houd je van iemand,
laat hem vrij.

Sting

We vinden geen liefde door het vinden
van de perfecte persoon,
maar door te leren
om een imperfecte persoon
te zien als perfect.

Sam Keen

Een goede test voor de ware liefde is
of je de gedachte kunt verdragen
de teennagels van je beminde te knippen.

W. N. P. Barbellion

Aan ware liefde en rheumatisme gelooft men pas echt
wanneer men er door overvallen wordt.

Marie von Ebner-Eschenbach
Oostenrijks schrijfster
1830-1916

Het is de ware liefde
die altijd en eeuwig hetzelfde blijft,
of men haar nu alles toestaat of alles onthoudt.

Johann Wolfgang von Goethe
Duits schrijver en dichter
1749-1832

Ware liefde is als geesten.
Iedereen praat erover,
maar weinigen hebben ze gezien.

Francois de la Rochefoucauld
Frans schrijver
1613-1680

Mr. Right is coming
But his plane crashed in Africa,
so he's walking.

**

When you stop trying to find the right man
and start becoming the right woman,
the right man will find his way to you.

**

The longer it takes me to find Mr. Right,
the more he’s going to pay
for keeping me waiting.

**

The Sweetest Thing
There are two kinds of sparks,
the one that goes off with a hitch like a match,
but it burns quickly.
The other is the kind that needs time,
but when the flame strikes
it’s eternal, don’t forget that.

**

We waste time looking for the perfect lover
instead of creating the perfect love.

Timothy Oliveira

The road to finding 'the one'
is paved with a bit of promiscuity.

Tim Robbins

I have found the paradox,
that if you love until it hurts,
there can be no more hurt,
only more love.

Ryan Erickson

To the world you may be just one person,
but to one person you may be the world.

Mother Teresa

Love is not automatic.
It takes conscious practice and awareness,
just like playing the piano or golf.
However, you have ample opportunities to practice.
Everyone you meet can be your practice session.

Brandi Snyder

An open mind leaves a chance for someone
to drop a worthwhile thought in it.

Doc Childre and Sara Paddison

Finding love is like finding shoes.
People go after the good looking ones,
but they end up
choosing the one they feel comfortable with.

**

One day you'll find someone who shows you
why it never worked out with someone else.

**

Liefde is blind
Oh daarom duurt het zo lang
voor de ware mij vind.

Loesje

Alles is liefde
Vind daar dan maar
eens de ware tussen.

Loesje

Dat mijn prins niet komt.
Zijn witte paard zit in de lasagne.

Loesje

11 opmerkingen:

  1. er zitten er mooie tussen , en ja liefde kan zo veel zijn ... ook elkaar de nodige vrijheid geven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    ja wat is liefde , ik ga ook voor alles is liefde
    en ja hoor Loesje wint het weer
    Ja ik had een fijne wandeling , puur genieten was het , maar ik maak ook veel te veel fototjes hihi ja mijn ogen zien meer dan het camera lensje
    maar ik ben blij met je glimlach en ga een lange dag beginnen
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi diana de citaten over de liefde,
    maar bestaat ze wel?
    ik dacht haar gevonden te hebben en ... nee tóch niet:-)

    de liefdes in mijn leven waren wel héél intens, maar de ware zat er niet bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is echte liefde vraag ik dan. Citaten zijn leuk om te lezen. Ze klinken als raad, als hoe het zou moeten zijn, maar echte liefde.. Onvoorwaardelijke liefde waar men elkaar ook nog een s100% kan vrij laten.. Ik heb het nergens nog gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De ware liefde bestaat lieve Diana, ik beleef haar elke dag weer...
    Bedankt voor deze alweer zo mooie citaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De citaten zijn super, maar de afbeelding die is helemaal te gek. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mensje kan daar nog lang zitten,
      want de perfecte mAn bestaat niet.
      Daar waar ik liefhad wil ik sterven,
      past wel.
      Sommige citaten vind ik wat minder,
      maar ik snap de bedoeling wel ;-)
      Liefs, kan nu weer reageren sie!

      Verwijderen
  7. De ware liefde bestaat voor mij al heel lang
    Diana,ik hoef niet te zoeken.
    Om dit te lezen is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bovenste is er een die ik geweldig vind...loslaten begint al met de geboorte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo D.,
    In het leven is het net zoals in de liefde, een beetje geven en een beetje nemen. De gulden middenweg bewandelen is niet elke dag even simpel. Je moet een beetje aan elkaar wennen en dat vraagt vaak wat tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter