maandag 25 maart 2013

Citaten over denken


Als iedereen hetzelfde denkt,
denkt er niemand.

Walter Lippman

Als slapen ook denken is,
dan ben ik geweldig.

Felix Timmermans

Andersdenkenden zijn
dikwijls anders dan wij denken.

Ferstl

Bij zeggen wat je denkt
is het belangrijk
om het denken niet te vergeten.

Jocea van Amelsfort

Brainstormen is het privilege van mensen
die zich niet kunnen veroorloven na te denken.
 
Compromis:

De kunst om de taart zo te verdelen
dat iedereen denkt
dat hij het grootste stuk heeft.

L. Erhard

Conformist:

Iemand die te lui is om te denken
en te moe om op te staan.

Colin Bowles

Creativiteit is denken met een bochtje.

Ed van Leeuwen

Dat is de hele truc.
Mensen laten willen wat jij wil dat ze willen.
Intimideren. Doen alsof je het voor het zeggen hebt.
Die ander laten denken dat hij gek is
als hij het niet doet.

Mensen zijn lui, ze gehoorzamen liever
dan dat ze zelf iets bedenken om te willen.
Ze zijn blij als jij het voor ze bedenkt.

Tim Krabbé

De beste jaren van je leven zijn die waarin je denkt
dat de beste jaren van je leven nog moeten komen.

Keizer

De gevestigde mening
is de nagel van de doodskist van het denken.

van der Veen

De meest succesvolle politicus is degene
ie het vaakst en het luidst zegt
wat iedereen denkt.

Theodore Roosevelt

De publieke opinie is wat de mensen denken
dat de mensen denken.

F. Monagham

De vraag of een computer kan denken
is niet zinvoller dan de vraag
of een duikboot kan zwemmen.

Edsger Wybe Dijkstra

De ziel denkt nooit zonder beelden.

Aristoteles

Degenen die niet denken,
horen tenminste af en toe hun vooroordelen
anders te rangschikken.

Luther Burbank

Denk als een wijs man
maar communiceer
in de taal van gewone mensen.

William Butler Yeats

Denk goed na,
alvorens een goede vriend
te bezwaren met een geheim.

Marlène Dietrich

Denk je na of achterna?

Craye

Denk positief.
Als je in een vijver bent gevallen,
tast dan in je zakken of er vis in zit.

Darrell Royal

Denk tweemaal na vooraleer je niets zegt.

**

Denken doet pijn.
Herinneringen zijn onze grootste verraders.

Fernand Bonneure

Denken is de zekerste manier
om de tijd te doden.

**

Egoïstische wereld!
Iedereen denkt aan zichzelf.
Ik ben de enige die nog weleens aan mij denkt.

Wim Kan

Grote dromers doen nadenken.
Grote denkers doen dromen.

Scutenaire

Het begrijpen van je eigen denken,
is het einde van al je smart.

Krishnamurti

Zodra een gedachte populair wordt,
vermindert haar diepgang.
Het is zoals bij irrigatie:
hoe breder het bevloeide oppervlak,
hoe dunner de waterlaag.

Godfried Bomans

Zwijgzame mensen zijn niet altijd denkers.
Je hebt laden die op slot zijn
en waar niets in zit.

Brohan

Aan de geest die stil is,
geeft het hele Universum zich over.

Lao Tse

Het begrijpen van jouw eigen denken,
is ook vaak het einde van al jouw smart.

Krishnamurti

Mensen zijn geen gevangenen van het lot,
alleen van hun eigen denken.

Franklin D. Roosevelt

Er zijn mensen die denken dat ze niets kunnen,
en er zijn mensen die denken dat ze alles kunnen.
Ze hebben allebei gelijk.

Henry Ford

Iedere gedachte die je hebt,
bepaalt het één of andere aspect van de wereld die je ziet.
Daarom zul je aan de slag moeten met je manier van denken,
als je je kijk op de wereld wilt veranderen.

Een cursus in wonderen

Het denken dat je in deze situatie heeft gebracht,
zal niet het denken zijn dat je er uit helpt.

Michael Breen

Voorstellingsvermogen
is belangrijker dan kennis.

Albert Einstein

Doe datgene waarvan je gelooft
dat je het niet kunt.

Eleanor Roosevelt

Een slechte dag voor het ego
is een goeie dag voor de ziel.

**

Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg.

**

Een wijde blik
verruimt het denken.

Loesje

7 opmerkingen:

  1. zou die Loesje mij kennen :)
    ik heb zo men zegt het hart op de tong
    en geloof me dat is soms dom
    ik zeg wat ik denk zonder eerst te denken , kan dat ? ach ik heb er weer veel van geleerd
    denk dat ik maar ff een ontbijtje ga maken
    smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mechelse gedachte:
    Laat het denken aan de paarden,
    die hebben grotere hoofden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De wetten van het denken zijn structuren
    De wetten van het dansen ook
    De wetten van het denken zijn structuren
    Die van het dansen ook (...)
    ® Hugo Matthysen
    En ik hoop dat jij de hele week door zal dansen lieve Diana!
    OT: ik ken het spel niet en hoopte dat een of andere webbies het wist, maar helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die truc haal ik veel uit...en vooral bij me eigen manneke hihi Hem laten denken dat het zijn idee is...

    En ja die vijver is voor de visjeseter positief ja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen idee waar je alles elke keer weer vandaan haalt, maar ik lees mijn ogen weer uit mijn hoofd ;-) De ene kreet is nog mooier/wijzer dan de andere!
    Ik kan me helemaal vinden in Eleanor Roosevelt: Doe datgene waarvan je gelooft dat je het niet kunt.
    Maar deze vind ik ook geweldig: Denk positief.
    Als je in een vijver bent gevallen,
    tast dan in je zakken of er vis in zit.
    Dankje!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter