woensdag 20 maart 2013

Citaten over scheiden


Scheiden is een weinig sterven,
maar blijven is vaak voorgoed insluimeren.

Jean de Boisson
Pseudoniem van C. Buddingh
1918-1985

Scheiden is een weinig sterven,
sterven voor wien men bemint;
in ieder uur en op iedere plaats
laat men iets van zichzelf achter.

Rondel de I'adieu (1891)
Edmond Urancourt

Scheppen is scheiden
en daarom is opruimen creatief.

Joop den Uyl

Veel soorten van verdriet, ik noem ze niet.
Maar één, het afstand doen en scheiden.
En niet het snijden doet zo'n pijn,
maar het afgesneden zijn.

M. Vasalis
Nederlands dichteres en psychiater
1909-1998

Vele vrouwen trouwen
omdat ze het alleen zijn beu worden.
Zij scheiden om dezelfde reden.

Hanne Wieder

Een geslaagde scheiding vereist die kwaliteiten
die je nodig had om je huwelijk te doen slagen.

Audouard

'Laten we na onze scheiding vrienden blijven'
'Goed, met wie?'

Wiet van Broeckhoven

Alleen een huwelijk met twee partners dat sterk genoeg is
om een scheiding aan te kunnen,
is sterk genoeg om er één te vermijden.

C. Heilbrun

Geen huwelijk is zoveel waard
als zijn scheiding kost.

Rudolf Hochhuth

Tegenwoordig noemt men een huwelijk gelukkig
als de scheiding al drie keer kon worden uitgesteld.

Danny Kaye

Mijn vrouw en ik overwogen een scheiding,
maar toen we de prijzen van de advocaten hoorden,
hebben we maar besloten
een nieuwe wagen te kopen.

H. Youngman
Amerikaans stand up comedian
1906-1998

"Het is minder erg iemand door dood te verliezen
dan door ontrouw.

**

De dood vernietigt alleen de toekomst;
het verraad doodt ook het verleden."

Johan Daisne

I may forget what you say,
and I may forget what you did,
but I will never forget how you made me feel."

Maya Angelo

"The strength of a marriage
is limited by the strength
of its weakest partner."

**

When a country divorces
it is the children that suffer.

Loesje

Bij mijn echtscheiding
werd de schuld eerlijk verdeeld:
50% voor mijn ex,
50% voor haar moeder.

F. Ollery

Echtscheiding: het hele bed hebben
om in te woelen.

**

Slecht humeur is een betere grond
voor echtscheiding dan overspel.

George Bernard Shaw

Echtscheiding: gelegenheid om een eerste vergissing
door een tweede te vervangen.

Jan Schepens

Als je gaat scheiden van tafel en bed,
kies dan het bed want het is moeilijker
te slapen op een tafel dan te eten in bed.

**

Een echtscheiding is de beste manier
om van 70 kg overtollig vet af te geraken.

Merton Glade

In Amerika geldt het huwelijk
als een voldoende grond tot echtscheiding.

W. Douglas Home


Echtscheiding met
een goede verstandhouding nadien noem ik:
euthanasie van het huwelijk.

Piet Nijs

Als de reden tot echtscheiding niet duidelijk is,
dan is dit precies de reden.

Karel Jonckheere

'Ik ga scheiden
want mijn vrouw spreekt al
twee maanden niet meer met mij.'

'Je moet wel goed gek zijn,
waar vindt je nog zo een vrouw?'

**