zaterdag 23 maart 2013

Citaten over verjaardag


Jarig zijn is gezond.
Onderzoek heeft uitgewezen
dat mensen langer leven
naarmate ze vaker jarig zijn.

**

Wij waren van plan om verjaardag kaarsjes te tellen
maar de warmte hield ons tegen.

**

Je verjaardag is een speciaal moment
om het geschenk van jezelf
aan de wereld te vieren.

**

Het is met ouderdom als met alle andere dingen.
Om er een succes van te maken
moet je vroeg beginnen.

Fred Astaire

Vlieg vrij en gelukkig voorbij verjaardagen en in eeuwigheid,
dan zullen we elkaar zo nu en dan ontmoeten
als we dat willen,
in het midden van een feest dat nooit zal eindigen.

Richard Bach

Rijpheid heeft meer te maken met de soorten ervaringen die je hebt gehad, en met wat je ervan hebt geleerd, dan met het aantal verjaardagen dat je hebt gevierd.

**

Als je wil dat hij jullie trouwdag onthoudt,
trouw dan op zijn verjaardag.

Jasmine Birtles

De beste manier om de verjaardag
van je vrouw te onthouden
is om deze één keer te vergeten.

E. Joseph Cossman

Een diplomaat is een man
die altijd de verjaardag van een vrouw onthoudt,
maar zich nooit haar leeftijd herinnert.

Robert Frost

Uiteindelijk tellen niet
het aantal jaren in je leven,
maar het leven in je jaren.

Abraham Lincoln

Hoe ouder de violist,
hoe zoeter de melodie.

Paus Paulus IV

Kijk alsjeblieft vooruit,
niet achterom,
en begroet iedere verjaardag
met een dankbaar hart.

Alexander Pope

Jarig: een jaartje meer.
Maar wat maken al die meertjes uit.
We hebben nog een zee van tijd.

Geert de Kockere

Dat je honderd jaar zult mogen worden
en dat de laatste stem die je zult horen
mijn stem zal zijn.

Frank Sinatra

Een vrijgezel
een single voor zijn verjaardag geven,
is nooit grappig.

**

Eindelijk 18,
nu nog volwassen worden.

**

Gefeliciteerd met je verjaardag
en maak er een mooie dag van,
je hebt al vaak genoeg kunnen oefenen.

**

Hoe grijzer,
hoe eigenwijzer.

**

Hoe ouder de foto,
hoe jonger je er uitziet.

**

Hoera, het is me gelukt,
ik ben op mijn verjaardag geboren.

**

Ik word niet oud,
ik neem toe in waarde.

**

Leeftijd is niet belangrijk,
maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

**

Mannen zijn net als wijn,
sommigen worden zuur,
maar de meesten worden beter
naarmate ze ouder worden.

**

Pas op, brandgevaar,
65 kaarsen dit jaar.

**

Verjaardagen zijn gezond,
hoe meer je er hebt hoe langer je leeft.

**

Verjaardagen zijn net als chocolaatjes,
je geniet er veel meer van
als je niet telt hoeveel je er hebt gehad.

**

Voordat je weet dat het er zit,
heb je straks een kunstgebit.

**

Weer een jaar ouder
maar ook een jaar wijzer.

**

Je verjaardag is een speciaal moment
om het geschenk van jezelf
aan de wereld te vieren.

**

Als met alle andere dingen.
Om er een succes van te maken
moet je vroeg beginnen.

Fred Astaire

Vlieg vrij en gelukkig voorbij verjaardagen
en in eeuwigheid, dan zullen we elkaar
zo nu en dan ontmoeten als we dat willen,
in het midden van een feest dat nooit zal eindigen.

Richard Bach

Rijpheid heeft meer te maken met de soorten ervaringen die je hebt gehad, en met wat je ervan hebt geleerd, dan met het aantal verjaardagen dat je hebt gevierd.

**

De dag vóór de verjaardag,
dát is de prettigste dag.
De verjaardag zelf
is slechts de vervulling van een belofte.
En een belofte is altijd meer
dan de vervulling ervan.

Godfried Bomans

Wij waren thuis zo arm,
dat ik 35 jaar was
voor ik mijn 16 de verjaardag kon vieren.

Wiet van Broeckhoven

De beste manier om de verjaardag
van je vrouw te onthouden
is om deze één keer te vergeten.

E. Joseph Cossman

De hele wereld is een verjaardagstaart.
Neem dus een stuk, maar niet teveel.

George Harrison

Uiteindelijk tellen niet het aantal jaren in je leven,
maar het leven in je jaren.

Abraham Lincoln

De laatste dag van ons leven
die we vaak met angst tegemoet zien,
is de geboortedag van de eeuwigheid.

Seneca

Toeval

Iedereen blijkt exact
op zijn verjaardag geboren te zijn.

Loesje

Ik ben jarig
Sta stil en doe hier een dansje.

Loesje

Als de kaarsjes meer kosten als de taart,
ja dan ben je een oude taart.

**

12 opmerkingen:

  1. ik meen me te herinneren dat het een paar maanden geleden was, dus voor je volgende dan: proficiat! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, 4 januari. Ik mag er weer een jaar op wachten.
      Maar jouw felicitatie heb ik alvast binnen, hahaha. Bedankt!

      Verwijderen
  2. Verjaren is
    met de tijd meegaan
    en weten dat vandaag een dag is
    om dankbaar te zijn
    morgen één dag om op te hopen
    en gisteren één dag van herinneringen

    verjaren is
    de zon, de maan
    en de sterren ontdekken
    in de nacht

    en weten
    dat de wind zingt in
    de bomen
    dat vogels sjilpen bij
    je raam en je naam vandaag
    vaker wordt genoemd.

    Verjaren is de dag begroeten
    met een blij hart.
    © edith Oeyen

    Bedankt voor dit weer zo mooie log over het verjaren lieve Diana. Ik lees hier boven dat de jouwe weer een tijdje geleden was, maar mag ik je met terugwerkende kracht een fijne verjaardag wensen? Of althans een fijn weekend toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niets met mijn eigen verjaardag. De reden heb je al eens gelezen op mijn blog.
    En het is maar een dag he. Zoals elke dag een dag is.
    Ik vier mijn verjaardag wel altijd, maar nooit op de dag zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mogge Diana , zag je al bij me , ja ik had niets klaar staan en wat achterop met de mailbox pppffttt
    verjaardagen , ik heb er ook niets mee , vergeet ze meestal , kreeg een ingevulde kalender , hielp nog niet want die vergat ik ook :)
    ik zelf ben jarig elke dag dat ik weer wakker wordt
    wens je een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verjaren is jaartjes vergaren,
    liefst zoveel mogelijk, als alles maar naar behoren verloopt. Wat mijn eigen verjaardag betreft: die onderga ik met gemengde gevoelens. Twee keer is deze grondig verpest geweest, kan het hier niet toelichten. maar het vreet. En van deze dag heb ik dus geen hoge verwachtingen meer. Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha dezelfde dag als onze dochter...dat moet ik kunnen onthouden haha
    Hoe grijzer hoe eigenwijzer die staat haha...gelukkig ben ik blond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk.
    Komt goed van pas.
    Over een half uurtje moet ik naar de verjaardag van mijn zoon.
    25 jaar en al zijn eigen tanden nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van mij krijg je dan ook al een felicitatie voor je verjaardag van volgend jaar :o)
    en deze vindt ik zo goed : Hoe ouder de foto,
    hoe jonger je er uitziet.Ook mooi om te horen als je niet jarig bent

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo D.,
    Een verjaardag is een eigenaardig iets. Als men jong is wil men het liefst zo vaak mogelijk verjaren, om er bij te horen. Eenmaal een jaartje ouder, kijkt men met gemengde gevoelens uit naar die dag, alweer een jaar ouder. Helaas onomkeerbaar. Het beste is je om je met de leeftijd te verzoenen en er telkens, op de dag van je verjaardag er een fijne dag van te maken. Zullen we vier januari dan maar op de kalender plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo D.,
    Het lukt niet om te reageren op je postjes van vandaag, daarom doen we het even hier. Tja, de regeringen van de westerse landen hebben jaren het geld over de balk gegooid en boven hun stand geleefd. Nu is het overal crisis en is het Jan modaal die daarvoor moet opdraaien. Sedert de invoering van de euro is alles alleen maar duurder geworden, men had nochtans voordien het tegenovergestelde beweerd. Maar ja, wie gelloft vandaag nog een politicus?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verjaren is vergaren
    van wijsheid en geduld
    tot het leven is vervuld.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter