dinsdag 26 maart 2013


Mensen die lang met elkaar samenleven nemen na verloop van tijd vaak dezelfde gezichtsuitdrukkingen en manieren van doen van elkaar over. Mensen gaan dus steeds meer op elkaar lijken als ze intensief contact met elkaar hebben. Er wordt zelfs wel eens beweerd dat sommige mensen na verloop van tijd ook steeds meer op hun huisdier gaan lijken (of andersom).

Omdat lichaamstaal iets over onszelf vertelt, wordt wel gedacht dat bij deze gelijkenissen misschien ook het karakter van dier en baas overeenkomsten heeft. Zou dat waar zijn? De gelijkenis tussen mens en dier zullen je hier in ieder geval niet ontgaan.

Advies; bekijk het met een glimlach.











28 opmerkingen:

  1. hier zie ik het wel, maar ik vindt niet dat ik hier op mijn zwarte kat lijk :o)ik heb ze toch al 8 jaar en?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    ja soms denk je , die lijken gewoon op elkaar
    ach of het echt zo is , en indien zo als de karakters maar goed zijn
    Ja het is bij nu wat meer voor de mannen , en die zijn er maar weinig :) maar ik had weinig tijd en ik wil een heerlijk warm briesje dus was ik snel klaar met die ondeugende pps :)
    wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit al heel dikwijls zelf gezien en vergeleken.
    Wel opmerkelijk he.
    Zou ons A-tje een hondje hebben? lol
    (mail onderweg!)

    tot straks ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat A eens in een reactie heeft geschreven dat hij katten heeft. Honden kun je nog vergelijken met mensen maar katten geloof ik niet. Toch?

      Verwijderen
    2. D heeft het goed onthouden, nog vier katten. Ik heb vroeger wel een Duitse herder gehad. En de vrouw wil nu wel graag een Sheltie.

      Verwijderen
    3. Vraag me nu wel af welk hondje ik bij K & D moet voorstellen ;-) Poedeltjes of tekkeltjes of in geval van Ktje een kruising van de twee !!!!
      ;-) ;-) ;-)

      Verwijderen
    4. Zelf heb ik geen hond. Vroeger een jack russell gehad en een klein zwart pinchertje.

      Verwijderen
    5. Dat zijn hondJES, een herder is een HOND.
      De vrouw is helemaal weg van de Scheltie, schijnen zeer inteligent te zijn. Als de drukke tijden voorbij zijn zullen we kijken hoe het zit bij de fokkers, zijn namelijk niet zo gemakkelijk aan te komen.

      Verwijderen
    6. Mag ik mss even onderbreken, van die K-atjes was K nog op de hoogte, het hondje niet.
      Ik zoek iets om te vergelijken, in't mechels dan waarna ik vertaal.
      ne sajettenbol aan een koreke, dat lekt en snoejes zit te beidele, dagge s avonds over zijn buikske mot strlen, aanhalen en gerust stllen.
      En s' morgens als je al eens mag uitslapen, dabt dat dan op je bed, haalt diene natte lap over uw oord en mot buiten aan boeme gaan snuffelen.
      Vertaal : eerst effe publiceren; komt eraan

      Verwijderen
    7. loooooooool, ik zei
      een soort haarbol, breigarenbol aan een lijntje, dat likt en om snoep bedelt en dat je 's avonds over zijn buik moet strelen, aanhalen en beklagen azzo van me snozepoezewolleke en gerust stellen dat het mandje veilig is. wanneer je dan mag uitslapen, stuift dat van in het duergat uw bed op, haalt die tong over uw oor en moet naar buiten om zich een boom eigen te maken.

      :PPPP loooooooool ;-)

      Verwijderen
    8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    9. ps: effe Scheltie opgezocht,
      dat noemen ze hier een Lassie.
      Vroegere buur had zo een beest, verschrikkelijke blafbak,
      ging als een wilde tekeer als hij een mier zag.
      Zal wel aan de opvoeding liggen zeker.
      Dus Eega van A ... goed nadenken eerst hoor ;-)

      Verwijderen
    10. Dat is toch ook echt erg dat hij als een wilde tekeer ging als hij een mier zag. hahaha. Ik denk toch dat je nu wat overdrijft, hihi, maar je bedoelt waarschijnlijk dat dit soort honden, de lassie dus behoorlijk druk kunnen zijn.

      Verwijderen
    11. Neen ik overdrijf niet, héél de buurt kloeg over dat beest! Nerveuze trekhond was datte. Ikke nu weg, A onderweg. Sidder ende beef!

      Verwijderen
    12. We kunnen niet zeggen dat K niet weet wat een hondje hebben is, kan tenminste alles goed omschrijven ;-)

      Een Sheltie is geen Schotse collie (Lassie), lijkt erop maar is een paar maatjes kleiner.
      Maar wie maakt geen lawaai als d'n K gezien wordt ;-)

      Maar A weet nog steeds niet welke hondjes K & D lijken.

      Verwijderen
    13. Ah het is kleiner, juist meer het formaat van A-tje dus, klein, handig en in de weg.Poeha! Voor D ... iets aaibaar denk ik genre shitsu-dinges.
      K-tje meer in den trant, Dalmatiër mss? , elegant, rank, speels, stout, soms frank, soms poeslief, maar een felheid! Gotte verhoedde mijn antwoord nu hier amaai jA.

      Verwijderen
    14. Ik weet niet op welke hond ik lijk. Wel een vriendelijke hond die op zijn tijd houd van gezelschap maar ook graag alleen mag zijn. Op zijn tijd even fel en laat dan ook haar tanden even zien. Maar bijten doet ze niet.
      Later ligt ze weer lief in de mand. En kijkt je met haar blauwe ogen aan. Inmiddels al wat grijze haren die wat glinsteren op haar halflange donkerbruine haar.

      Verwijderen
    15. Dan A is van schrik ergens in gekropen hehe, neut we bijten niet, hehe ;-)

      Verwijderen
  4. Ik vind het onzin. Ja zo hier op die plaatjes die er voor gemaakt zijn ja, maar verder niet.
    Ik lijk niet op de katten hier, en ook niet op de hond die er nog is.
    Ook lijk ik in niets op mijn partner. Ik ben gewoon mezelf..

    Ik herkende het postje wel trouwens. http://communities.zeelandnet.nl/attica/pagina/37715 Ik zag het eens op een zeelandnet pagina Je bent dus niet de enige die dit denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch dit logje lieve Diana, jij toverde een glimlach op mijn gezicht! Zou ik nu op mijn kat lijken? *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whaahahahhahahaha

    leuk gedaan maar ik geloof er hélemaal niks van :-)

    het is wel zo dat als twee vrouwen lang samen zijn( wonen) dat ze op dezelfde tijd gaan menstrueren maar verder...
    wel nee koppie, laat je maar niks wijsmaken:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-)
    gelukkig Diana:-)
    pak van mijn hartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom die mensen op straat ook vaak tegen die op hun hond lijken.

    De HHH is een HH (hondenhater)
    Is ook tegen dierentuinen.
    En huisdieren horen buitenshuis.

    Hoe gemeen kan je zijn om vogels in een kooi te stoppen?
    Olifanten e.a. diersoorten in een kleine ruimte?
    Een hond een riem om te doen?
    ZEER RESPECTLOOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zou het niet zo zijn dat de mens automatisch een hond uitzoekt die bij hem/haar past ???
    We hadden een ierse setter en een blonde labrador, maar op het blond na geen gelijkenissen haha
    Doeiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het als serieus onderwerp ziet dan is dat waar Rebbeltje. Je zoekt natuurlijk altijd wel een hond uit naar je smaak. Na verloop van jaren raak je op elkaar ingesteld.

      Maar even over mijn log of de hond en de baas op elkaar lijken moeten we met een korreltje zout nemen, deze log is dan ook als humor bedoelt.

      Verwijderen
  10. Diana,als je kijkt zou het haast geloven...
    ik heb zelf geen hond anders zou ik kunnen vergelijken.
    Maar het is wel leuk vind ik.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo D.,
    Sommige gelijkenissen zijn inderdaad heel toepasselijk. Niet alleen qua uitzicht lijken mens en dier vaak op elkaar, maar ook dikwijls van karakter. Het is immers opvallend hoeveel jonge kerels, die zich enigszins binnen het alternatieve krakersmilieu begeven, in het bezit zijn van zogeheten aggresieve honden, type bulterrier. Is dat wellicht een afspiegeling van hun karakter? Wie zal het zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig al die verhalen ;)
    Bij mij kwamen altijd de zwervers en vondelingen op mijn pad.
    Qua gelijkenissen op uiterlijk kan ik me niet vinden.
    Maar wél in de aantrekking van lotgenoten.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter