woensdag 17 april 2013

Citaten over de auto (1)


'Ik heb geen goede reflexen.
Ik ben namelijk eens overreden
door een defecte auto
die door 2 mannen werd voortgeduwd'

Woody Allen

Een auto is een verlengstuk van je lichaam.
De voorste wielen zijn je voeten,
de achterste wielen zijn je ellebogen.

W. Andersen

Als een man het portier
van zijn auto opent voor een vrouw,
heeft hij ofwel een nieuwe vrouw
of een nieuwe auto.

Billy Boyd

Een gezin moet nooit
een uitstapje per auto maken
als er meer kinderen zijn
dan dat de auto raampjes heeft.

Wiet van Broeckhoven

Niets vermindert zozeer de waarde van je auto
als de aankoop van een nieuwe door je buurman.

Wiet van Broeckhoven

Sinds ik in de auto mijn bril draag
is het verkeer veel drukker geworden.

Wiet van Broeckhoven

Waar blijven nudisten met hun autosleutels
als ze hun auto hebben afgesloten?

Wiet van Broeckhoven

Cynisme is een auto kopen
omdat het fietsen
zo verrekt gevaarlijk wordt
met al die auto's.

Kadé Bruin

Heb je naaste lief
als je auto en je hond.

Kadé Bruin

Rij niet alsof de weg van u is,
rij alsof de auto van u is.

Sam Ewing

Ik voer mijn vrouw overal met de auto naartoe
maar ze vindt telkens de weg terug.

W.C. Fields
Amerikaans komediant en acteur
1880-1946

Het geluk
is makkelijker te bereiken per auto
dan op de fiets.

Johan Goudsblom
Nederlands socioloog

Gun een ander eens
een zitplaats in de trein,
neem vaker de auto.

Fons Jansen

Ook een auto
droomt van zelfbestuur.

Karel Jonckheere
Vlaams schrijver en dichter
1906 - 1993

Het is winter
als het huis meer brandstof
vergt dan de auto.

Doug Larson
Atleticus en winnaar Olympische goud
1902 - 1981

Ik heb mijn auto nu zo goed geparkeerd
dat ik de rest van het jaar
beter kan gaan lopen.

Geert Lubberhuizen

Als ik boodschappen ga doen
ga ik met de auto,
omdat ik niet
van die vieze uitlaatgassen
in wil ademen.

Theo Maassen

Een man is
zoals hij auto rijdt.

Anna Magnani
Italiaans actrice
1908-1973

Ongeacht hoeveel kamers een hotel heeft,
de kerel die om 5 uur 's morgens zijn auto start,
staat altijd onder je raam.

Orben

Boom:

Hard voorwerp dat tientallen jaren
bewegingloos op zijn plaats blijft staan
en dan op zekere dag plots voor een auto springt.

Françoise Sagan
Frans schrijfster

De auto fascineert ons
omdat hij ons de illusie geeft
tijd en ruimte te beheersen.
 
L. Schmidt

Voor vele mannen
is een auto een binkie-toy.

Daniel Schut

Wie zich het verleden niet herinnert,
zal in parkeergarages vaak lang
naar zijn auto moeten zoeken.

J. Trachman

Een criticus is iemand
die de weg kent
maar geen auto kan besturen.

Kenneth Tynan

Welvaart is
een auto hebben.
Welzijn is
er een parkeerplaatsje
voor vinden.

L. Verbeeck

De Inca's brachten al mensenoffers
vóór de auto werd uitgevonden.

Toon Verhoeven

Een auto is een vrij comfortabele zitplaats
van waaruit je je medemens
de huid kan volschelden.

Bram Vermeulen

De auto is bij uitstek een product
dat aansluit bij ons dierenbrein:
onmiddellijk weg kunnen, niet denken, niet plannen.

Piet Vroom

Niks is zo gevaarlijk in het verkeer
als een jonge auto en daarin een oude vent.

Godeliva Willems

Gemengde gevoelens:

Je schoonmoeder
in een ravijn zien rijden
met je nieuwe auto.

H. Youngman
Amerikaans stand up comedian

Autorijden in Parijs
is vooral
een kwestie van woordenschat.

Michel Audiard

Dankzij de auto kan men zonder tijdverlies
plaatsen bereiken waar men enkel heen wil
omdat men nu eenmaal een auto heeft.

Fernand Auwera

Maar houdt hij dan
helemaal niet van je, kindje?

'Ik weet het niet ma ...
Als ik 's ochtends de deur uitga zegt hij:
Rij voorzichtig ...
Maar hij is geloof ik
banger voor de auto dan om mij.'

Van Kooten & De Bie

Amsterdammers zijn
door heel Nederland te herkennen
aan hun dwars op de stoep
geparkeerde auto's.

Van Kooten & De Bie

Veel mannen hebben meer moeite
met het kiezen van een auto
dan van een vrouw.

Bergman

Autorijden:

De kunst om op maandagochtend
nog in leven te zijn.

Heinrich Bertz

Een telefoonpaal botst nooit op een auto
tenzij uit zelfverdediging.

A. I. Bezzerides

Auto-maat = meerijder.

Christoph Bouthillier

Kijk uit voor scholieren
in 't verkeer.
Vooral die per auto komen.

Kadé Bruin

Als er zoveel mensen auto rijden
is het omdat je de tramkaarten
niet op krediet kunt kopen.

Marc Callewaert

De chauffeur is altijd
het gevaarlijkste deel van de auto.

Léo Campion

We leven in een vreemde wereld.
Een auto is een levensbehoefte geworden
en lopen een luxe.

Monta Crane

De gestolen auto wordt teruggevonden
de dag nadat je een nieuwe hebt gekocht.

Ronny Daschot

Automobilist:

Melkoe van de regering.

Gaston Durnez

De eigenaar van een auto
is meer in dienst van zijn wagen
dan de wagen in zijn dienst.

Willem Elsschot

Bepaalde bomen dienen
om auto's te beletten
de weg te verlaten.

Alain Germoz

Een auto is de meest discrete vriend die je hebben kan, hij weet vrijwel alles van je, waar je bent geweest waar je halt hebt gehouden, wie bij je in de wagen heeft gezeten, hij weet alles en zegt niets. Waar vind je dat nog?

Jos Ghyzen

Als je kwaad bent en je uit het niet, is dat hetzelfde als wanneer je gas geeft en tegelijk remt. Het ene vernielt je auto, het andere vernielt jou.

Haim Ginott

Geluk is bemerken dat je vergeten bent het autoraam dicht te draaien, nadat je de sleutels in je afgesloten wagen had achtergelaten.

Jane Goodsell

Bumper:

Auto-onderdeel dat de auto beschermt
tegen de beschadiging door bumpers.

Piet Grijs

Een mens is net een auto;
een ongeregelde ontsteking leidt
tot een verhoogd brandstofgebruik
en verminderde prestaties.

R. Heijligenberg

Twee weten meer dan één,
behalve op de voorbank van een auto.

Anna Herbert

Voor 2015 zal het eerste digitale auto-ongeluk met dodelijke afloop op de informatiesnelweg hebben plaatsgevonden.

Martijn J. Hoogeveen

Vertrouw op God,
maar doe je auto op slot.

H. Jackson Brown Jr

Lease-auto:

Fopspeen voor managers.

Pieter Klaas Jagersma

Vakantie:

Met de auto wekenlang zoeken naar plekjes
waar geen auto's kunnen komen.

Fons Janssen

Auto:

Een onmisbaar hulpmiddel
bij het zoeken van een parkeerplaats.

Fons Janssen

Ook altijd het gevoel
dat een gevulde parkeermeter
je auto toch beter bewaakt dan een lege?

Fons Janssen

Kringloop in de natuur:

Automobilisten geven de schuld aan de boeren,
de boeren aan de industrie
en de industrie aan de automobilisten.

Fons Janssen

Autotelefoon:

Ik moet nu ophangen
want het barst hier van de spookrijders.

Fons Janssen

Auto:

Paardekracht toevertrouwd aan ezels.

Karel Jonckheere

Vertragingen door files op autosnelwegen
dienen in minuten
en niet in kilometers gemeld te worden.

M. J. van Koetsveld

Mannen lijken op hun auto. Het is niet zo sterk als de gelijkenis met hun hond, maar ik ben nooit verbaasd als ik zie wat er uit een Mercedes komt stappen.

Yvonne Kroonenberg

Dankzij ons net van autosnelwegen
is het tegenwoordig mogelijk
hele landen te doorkruisen
zonder iets te zien.

Charles Kuralt

Wie de snelste auto heeft,
is altijd het meest gehaast.

Line Lambert

Auto:

Sierpaard met nukken.

Fernand Lambrecht

Ga schoner autorijden
want uitlaatgas wordt uitvaartgas.

Kora Lehman de Lehnsfeld

Veilige auto's zijn auto's
die niet sneller rijden
dan hun bestuurder denkt.

Robert Lembke

Gelukkig werd het wiel vóór de auto uitgevonden.
Het lawaai van het verkeer
zou anders onverdraaglijk geweest zijn.

H.P. Martz

Maar waar moeten wij zonder onze auto's
et al die benzine naar toe?

Wiel Oehlen

Aan het eind van de tunnel is licht
en gaat de autoradio heet weer doen.

Jan J. Pieterse

Een groot acteur kan u tot tranen bewegen.
Maar dat kan een automonteur ook.

Don Reber

Auto:

Technische uitvinding
die het reactievermogen
van de voetgangers bevorderd heeft.

Lothar Schmidt

Het geheim van de auto:

Men is zijn eigen vier muren.

Gerhard Uhlenbruck

Automobilisten:

Rij-tuig

Vincent Uyen

Autopanne:

Verrassing die toeristen in de gelegenheid stelt
iets van het landschap te zien.

Jan Vercammen

Waarom is het leuker
naar Amsterdam toe te rijden dan terug?

Terug heb je geen autoradio meer.

Paul van Vliet

De automobilist is veiliger
als de weg droog is;
de weg is veiliger
als de automobilist droog is.

Earl Wilson

10 opmerkingen:

  1. wat een citaten over een auto. Bij mij hoeft een auto alleen te rijden als ik de sleutel omdraai, ik rijd veel liever met de fiets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    ik heb sinds enige jaren geen autotje meer , soms mis ik het maar meestentijds niet
    ik vind een van de beste hierboven de allerlaatste

    ja ik zie veel moois onderweg , meer dan mijn kleine cameraatje kan vast leggen , voor mij is het puur genieten van de natuur om me heen
    ik zal de fietscitaten gebruiken , dank je wel
    en geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja er zitten er klinkende tussen,
    één onthoud ik, die van de luxe parking te vinden
    want het is ongelooflijk hoeveel plaats al die auto's innemen. Men organiseert evenementen en dan kom je daar toe en alles staat blok. KMs rijdt je rond om je eigen kleine vehikel kwijt te kunnen.
    Elk gat, uit elk straatje, in elke bocht staat er ene. Voor de schoolpoorten wordt je gek, want niemand herkent nog de benenwagen.
    ik was al blij dat ik een fiets had, en bij ons dient de auto echt om ons ver te verplaatsen, er zijn genoeg alternatieven.
    Spreek ik nog niet van die grote stoomketels als in 4x4 die écht de helden op de weg zijn en heel min naar ons cordobaatje kijken.
    Maar uit pure romantische reden, die ik hier niet vertel zo ik onze car missen, en de éérste die eraan raakt in mijn bijzijn is zijn leven niet meer zeker. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schitterend hoeveel ciaten je hebt gevonden over een auto lieve diana,

    een onmisbaar mispunt is een auto hé:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar blijf je ze toch allemaal vandaan halen lieve Diana, hier moet een heleboel opzoekingswerk in zitten! bedankt hoor, ik ga hier altijd een beetje rijker vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne dingen als het regent.
    Heerlijke dingen als je ver moet.
    Rot dingen met een garage bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Noodzakelijk kwaad in de huidige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij ons een goede garagevulling en voor verre ritten.
    Ha en die nieuwe vrouw of auto is de max...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo D.,
    Ja zo te zien heel wat citaten over iets dat natuurlijk stilaan alles overheerst. Koning auto tref je overal aan, zelfs op de meest afgelegen plaatsen. Het nadeel natuurlijk is dat de wegen dicht slibben door een teveel aan vehikels. Als dat op termijn maar de mobiliteit niet in het gedrang zal brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter