vrijdag 19 april 2013

Citaten over de kapper


Op uitstalraam kapperszaak:

Wegens verbouwingen wordt het haar
langs achteren geknipt.

**

Als kapper was hij voor deze zaak
de geknipte persoon.

**

Ik moet altijd heel erg lachen
met de mopjes van mijn kapper.
Uiteindelijk heeft hij
een scheermes in zijn hand.

Gene Perret

De internationale situatie
kan soms zo ingewikkeld worden
dat zelfs de kapper
er geen oplossing voor weet.

M A Almozan

Vraag nooit aan een kapper
of je haar moet geknipt worden.

Daniel Greenberg

Als een kapper
een andere kapper zijn haar kapt,
wie praat er dan?

**

Voor mij is een groot advocaat
een man die erin slaagt
zijn kapper duidelijk te maken
hoe hij zijn haar geknipt wil hebben.

Maurice Garcon

In het hele hoofddoekendebat
wordt een stem opvallend genoeg,
nooit gehoord:

Die van de kapper.

Geert Hoste
Vlaams humorist

Ik wil best een oude man ontmoeten,
als het maar niet
in de spiegel is van mijn kapper.

Fons Jansen

Gesprekken bij de kapper
zijn het ondubbelzinnige bewijs,
dat hoofden er zijn omwille van de haren.

Karl Kraus
Oostenrijks schrijver en dichter
1874-1936

Wanneer je net 10 kilo bent afgevallen,
vraagt er altijd wel iemand:

'Ben je net naar de kapper geweest?'

Sandra Wasserman

Ik ga altijd naar een kapsalon
met meerdere kappers.
Ik hou van panelgesprekken.

Milton Berle

De hoeveelheid afgesneden haar
is omgekeerd evenredig met de prijs
die de kapper je aanrekent.

Bob Cooper

Het belangrijkste wat een vrouw nodig heeft,
naast haar talent natuurlijk, is haar kapper.

Joan Crawford

Velen beroepen zich op hun grijze baard,
in plaats van gewoon naar de kapper te gaan.

Jan Czarny

Alleen de kapper zegt je soms nog:

'Kop omhoog'.

Radivoje Dangubic

Middelbare leeftijd:

Periode in het leven van een man waarin hij steeds minder waar krijgt voor zijn geld telkens als hij naar de kapper gaat.

Julien Dehom

Bij de haarkapper
wordt het wereldgebeuren
tot dorpsniveau verknipt.

Ferre Denis

Als ik naar de kapper ga
neem ik altijd een nummer
van Privé mee van huis.

Herman Finkers

Je bent maar zo goed
als je laatste bezoek aan je kapper.

Suzanne Lee

Hij scheert hoge toppen.
Zijn beroep is kapper.

Stan Marcelo

Ben jij naar de kapper geweest
of is er een broodrooster
in je bad gevallen?

Kathy An Stumpe

Wanneer ben je oud aan het worden?
Als de kapper vraagt of hij ook
je wenkbrauwen moet knippen.

Ger Thijs

Vroeger hadden we een priester-dichter,
nu een kapper-komiek.

Paul de Wispelaere

Ik heb een bril nodig,
zei de kapper gekscherend.

**

Die wilde haren van haar
blijven maar groeien.

De kapper van Loesje

Daar wist ik niks van
Ik moet toch eens vaker
naar de kapper.

Tante Rie van Loesje

Volgens mij heb jij wel wat meer
dan gespleten haarpunt probleempjes.

Loesje

Als plasterk
per se wil knippen
dat ie dan eens het kapsel
van Balkenende aanpakt.

Loesje

4 opmerkingen:

  1. mijn haar zit altijd goed
    mijn kapper heet tondeuse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, mijn kapper heet Leflamand en ik ga hem hier eens naar toe sturen zie. Heerlijke citaten alweer, bedankt lieve Diana! En maak er een even mooie dag van als je log weer oogt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kappers die kappen heb je niet meer, ze knippen nu enkel nog maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter