donderdag 18 april 2013

Citaten over de tandarts


Een tandarts is een goochelaar
die door metaal in je mond te stoppen,
goud uit je zakken haalt.

Ambrose Bierce
Amerikaans schrijver
1842-1914

Als in de wachtkamer van de tandarts
de tijd al langzaam verstrijkt
dan staat hij bij het sterven natuurlijk stil.

Harry Mulisch

Een kies laten trekken is niets,
maar naar de tandarts opstappen is erg.

Louis Paul Boon

Tandarts:

Iemand die in je mond neust.

Huguette de Backer

Tandartsen moeten wel meer vertrouwen hebben
in de mensheid dan om het even wie.
Het is een wonder dat er niet méér rondlopen
met afgebeten vingers.

O.A. Battista

In de stoel van de tandarts
worden we allemaal weer kind.

Arthur Benjamin

Een criticus kan zijn werk niet doen
zonder iemand pijn te doen.
In die zin lijkt hij erg op een tandarts.

Eric C. Bentley

De nieuwe praktijk van mijn tandarts
is nagenoeg volledig klaar.
Hij wacht alleen nog
op een lading oude tijdschriften.

Ted Berkelmann

Er zijn drie beproefde regels voor een gaaf gebit: poetsen na elke maaltijd, twee keer per jaar naar de tandarts en je met je eigen zaken bemoeien.

Henry Boye

Bedreig nooit een kind
met een bezoek aan de tandarts.

Jane E. Brody

Hij had een mond
waarin een tandarts
had kunnen werken met beide handen,
tot aan de ellebogen.

Raymond Chandler

In een dictatuur gaan zelfs de tandartsen failliet
omdat niemand nog zijn mond durft open te doen.

**

Je moet tandarts geweest zijn
om te weten hoe vulgair look en uien zijn.

Frédéric Dard

Tandarts:

Iemand die nooit meer dan
twee vingers voorsprong heeft.

Jean-Louis Forain

Eindelijk heb ik de vrouw gevonden
bij wie ik mijn mond mag opendoen:
ze is tandarts.

Michel Galabru

Er zijn twee soorten mensen
die nooit "oeps" mogen zeggen:

Tandartsen en goochelaars.

Charles Greene

Tandarts:

Lacht als boer
kiespijn heeft.

Piet Grijs

't Leven is kiezen,
zei de tandarts.

Hein-Anton van der Heijden

Ik werd opgelicht door mijn tandarts.
De klootzak heeft mij
van een vals gebit voorzien.
Een heel vals gebit.
Het bijt zonder vooraf te waarschuwen.

Kamagurka

Het toppunt van beroepsmisvorming:

Een tandarts die als je gaapt
zijn hand in je mond steekt.
 
Yvonne Kroonenberg

Het enige wat nog ontmoetigender is dan twee maanden op een afspraak met je tandarts te moeten wachten is er één voor de volgende dag te krijgen.

Doug Larson

De tandarts vertelde me dat ik 's nachts met mijn tanden knars. Bijgevolg vul ik 's avonds mijn mond met heet water en koffiebonen en laat ik mijn wekker om 07u aflopen.

Jeff Marder

Mijn kiespijn, mijn angst,
Mijn geld: alles laat ik
bij mijn tandarts achter.

Bart Mesotten

De tandarts is pas klaar met me
als hij er geen gat meer in ziet.

Wim Meyles

Booreiland:

Vakantieoord
voor tandartsen.

Wim Meyles

Tandarts:

Iemand die uitkijkt naar het moment
dat hij de kroon op zijn werk kan zetten.

Wim Meyles

De mens moet naar de tandarts
om zijn gebit in orde te laten houden,
want anders zou hij naar de tandarts moeten.

Ogden Nash

U bent zwaarder geworden zei de tandarts,
als de kroon nu maar past.

Gerda I.M. Spronck

Dokters, tandartsen en advocaten
zijn alleen tijdig op hun afspraken
als jij te laat bent.

Rozanne Weissman

Een goede tandarts
is goud waard.

August Willemsen

De hele NAM naar de tandarts sturen
kijken of ze dan nog steeds
voor proefboringen zijn.

Loesje

De tandartstarieven nog zo'n reden
om niet naar de tandarts te durven.

Loesje

Wat heb je aan een goed gebit
als er niks te lachen valt?

Loesje

Het toppunt van wishful thinking.
"De tandarts is vast weer bang voor mij"

Loesje

7 opmerkingen:

  1. de tandarts, slecht onderwerp voor mij, ik ben daar zo bang van....je citaten daarentegen , daar zitten goeikes tussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente, maar niet in de mijne als ik er heen moet... *wink, big smile*
    Maar wat een heerlijke citaten alweer meid, je hebt er zoals altijd een heleboel werk in gestoken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mogge Diana
    staan prachtige bij hihi
    ik kreeg wat ze noemen Wolf op mijn 25ste en heb sinds die tijd een klappergeit hihi
    Ja liefde voor ons moeder was er bij ons broers en schonezusters ook , zij gin naar een aanleunwoning een prachttijd tot ze ook wat ging dementeren toen kwam ze in een verzorgings afdeling waar ze de beste aandacht kreeg met liefde gegeven
    en op 90 jarige leeftijd is ze rustig ingeslapen

    ik pak straks het fietsie en ben een rondje om wel weer flink wind , ach is goed om uit te waaien
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er staan een paar leuke citaten tussen zeg. Veel mensen zijn bang van de tandarts. Ik heb dta niet.
    IK heb totaal geen angst. Ik heb wel eens een tandarts gehad die me niet lag, en ben toen opzoek gegaan naar een andere.
    Ik heb eigenlijk ook nooit zoveel. Ik denk dat dat ook scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha de smoelensmid maandag nog geweest en ben altijd blij dat ik er weer ff vanaf ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat ze er zijn Diana,en altijd weer blij als ik er weer geweest ben en er dan niet meer aan hoef te de denken.
    Bang van de tandarts nee dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter