dinsdag 30 april 2013

Citaten over het uiterlijk


Als ik had geleefd in de tijd van Rubens,
dan zou ik vereerd zijn als een prachtig model.
Kate Moss?
Nou, die was dan het penseel geweest.

Dawn French

Als je echt lijkt op je pasfoto
ben je niet gezond genoeg
om op reis te gaan.

V. Fuchs

Blond zijn heeft enige voordelen,
maar zeker zoveel vóóroordelen.

M. de Noo

De beste medicijn tegen rimpels
is zelfontplooiing.

Marieke Sueters

De eerste oorzaak van het geluk
huist in onze geest;
de uiterlijke omstandigheden
vormen enkel nadelige
of gunstige voorwaarden.

Matthieu Ricard

De goedkoopste facelift
is een lach.

Kenneth George Mills

Een man heeft drie leeftijden:

Jeugd,
Ouder zijn en
"Je ziet er nog goed uit".

Spellman

Een man waarover gezegd wordt
dat hij zeer goed kan luisteren,
doet het vaak in de kroeg bij vrouwen
nog beter dan een man,
die eruit ziet als Brad Pitt.

Anneleen Kaptein

Een nieuwe lente,
een nieuw gelaat

Annie M.G. Schmidt

Een tatoeage
is een voortdurende herinnering
aan hoe je ooit bent geweest.

Johannes Peeters

Gekleed in tweed of pied de poule, het mantelpakje en de bloeze, de slanke lijn het eeuwig doel, gemist door taartjes en tompoezen. Het damesblad, het feuilleton waar liefde altijd rijmt op trouw, 't patroontje van de strandjapon die ze zo graag eens dragen zou ... de dame.

Lennaert Nijgh

Good-looking people turn me off.
Myself included.

Patrick Swayze

Het beste is er natuurlijk uitzien,
maar je hebt make-up nodig
om er natuurlijk uit te zien.

Calvin Klein

I'm still just a little moi.
Altijd hetzelfde beeldschone
en uitermate getalenteerde varken.
Schoonheid is mijn lot.

Miss Piggy

Ik ben niet zo dom
als jij eruit ziet.

Oliver Hardy

Ik ben te dik,
daar kom ik rond voor uit.

Luk Swerts

Ik heb flaporen,
maar verder zijn ze uitstekend.

Wim Meyles

Ik heb geen bezwaar tegen facelifts,
maar ik denk dat het een goede stelregel is
ermee te stoppen
wanneer je er voortdurend paniekerig uitziet.

Susan Forfleet

Ik heb mijn woest aantrekkelijke momenten,
maar maandochtend in mijn Snoopy-pyjama
trek ik geen volle zalen.

Anne Hermans

Ik zeg niet
dat wij ons allen horen te misdragen,
maar we horen eruit te zien
alsof we het zouden kunnen.

Orson Welles

Je zou er versteld van staan
als je wist hoeveel het kost
om er zo goedkoop uit te zien.

Dolly Parton

Kaal worden
is erger dan kaal zijn.

Max Witjes

Kunnen de goden
de mens iets mooiers schenken
dan een knap gezicht?
Maar wat heb je eraan
als ontevreden trekken het ontsieren.

Desiderius Erasmus

Men wil wel oud worden,
maar er niet zo uitzien.

Suzanne Vercauteren

Met een bril op
zie ik allemaal dingetjes
op de huid van mensen.
Die hoef ik helemaal niet te zien.

Ellen de Bruin

Met intelligentie kun je geld verdienen
en met geld kun je je uiterlijk verbeteren.
Dus intelligentie is de sleutel.

Ricky Martin

Mijn kleren moeten mij
een torso geven als dat van Batman,
met een daarbij passende hoofdbedekking.

Scott Adams

Op bierreclame zie je nooit
mannen met bierbuiken.

Rita Rudner

Op de brug stond een man met zijn rug tegen de leuning, de kordate buik geprononceerd vooruit. Terwijl de Dikke Man en Het Filosoofje hem passeerden, wees de man op zijn uitpuilende overhemd, en zei trots: Die buik van mij heeft meer gekost dan mijn hele opvoeding.

Ischa Meijer

Schoenen hoeven niet te zitten,
als ze maar staan.

Brigitte Hougardy

Spiegeltje, spiegeltje ...
hoe ik mijn haar ook kam,
bij kaars- of neon-licht:
wat er ontstaat
is nooit een eigentijds gezicht.

Lévi Weemoedt

Uiterlijk vertoon
is meestal een indicator
voor een gebrek aan zelfvertrouwen.

Eelco van den Berg

Van alle dingen die je draagt,
is je gelaatsuitdrukking het belangrijkste.

Janet Lane

Vanaf een zekere leeftijd is het nodig,
wil je er fris uitzien,
dat je van buiten komt.

F. Dorin

Volle lippen, dat is Pamela Anderson, Madonna, die Patty Brard en, hoe heet ze, Viola Holt. Dikke lippen, maar het is niet te hopen dat over vijf jaar de mode verandert, want ze krijgen die rommel er nooit meer uit.

Andries Molenaar

Vrouwen doen voor hun uiterlijk dingen
die iemand in de gevangenis
zouden doen belanden
wanneer hij tweedehandswagens
op zo'n manier zou behandelen.

Henry de Montherlant

Ze was niet knap, maar ze had het kunnen zijn,
als iemand haar voortdurend had verteld
dat ze het was.

J.B. Priestley

Het doel van de kunst
is niet het uiterlijk van dingen weer te geven,
maar het innerlijk ...
dat is de echte werkelijkheid.

Aristoteles

Een mens met een lelijk uiterlijk
kan best heel mooie ingewanden hebben.

Haladne

Aangezien het oordeel van luisteraars vaker het kapsel van de spreker betreft dan diens woorden, is het zinvol om in presentatiecursussen ook aandacht te besteden aan het uiterlijk van de spreker.

**

Op het uiterlijk
kan men niet afgaan.

Juvenalis
Romeins dichter

Een man benadert een vrouw
om haar uiterlijk,
maar breekt met haar
om haar karakter.

Theo Kars
Nederlands schrijver en vertaler

De waarachtige kunstenaar ontdekt,
ook in het uiterlijk zeer alledaagse,
het onalledaagse, het bijzondere.

H. Marsman

De gebreken van het karakter
nemen met de jaren toe,
evenals de gebreken
van het uiterlijk.

Francois de la Rochefoucauld
Frans schrijver
1613-1680

Uiterlijk plooibaar
ben je een volgeling van de mensen.
Innerlijk standvastig
ben je een volgeling van de Hemel.

Tsjwang-tse
Chinees tauïstisch filosoof
3de-4de eeuw v.C.

Alle ingeschapen kennis
die uiterlijk niet demonstreerbaar is,
heet Verbeelding.

A. Verwey

Ik kies mijn vrienden uit voor hun uiterlijk,
mijn kennissen voor hun contacten
en mijn vijanden voor hun intellect.

Oscar Wilde
Iers schrijver
1854-1900

Schoonheid is een balans
tussen innerlijk en uiterlijk.

Madeleine van Zweden

Uiterlijk vertoon
is een armzalig subsituut
voor innerlijke leegte.

Aesopus

De Waarheid
is de levensadem van de Schoonheid
De Schoonheid is de uiterlijke vorm
van de Waarheid.

Grace Aguilar

Vrouw:

De slavin
en de dupe van haar uiterlijk

Murray Banks

Een man huwen omwille van zijn uiterlijk
is als een huis kopen omwille van de gevelverf.

Jasmine Birtles

Snob is wie uiterlijk versiert
wat hij innerlijk tekort komt

**

Als je de hoofddoek verbiedt,
moet je ook valse borsten verbieden.
Het zijn allebei uiterlijke symbolen
in functie van de man.

Margriet Hermans

De meeste mensen die beweren
dat ze heel veel belang hechten aan hun uiterlijk,
kunnen dit beter op de radio verkondigen
dan op de televisie.

Kamagurka

Modderbaden zijn niet zo goed
voor het uiterlijk als ze beweren.
Ooit een mooi zwijn gezien?

Jack E. Leonard

Meisjes moeten zich niet schamen
om met hun uiterlijk uit te pakken.
Je zou dom zijn geen misbruik te maken
van de naïviteit van mannen.

Goedele Liekens

Iedereen kent je uiterlijk,
maar weinigen weten
wat je werkelijk bent.

Niccolò Machiavelli

Uiterlijke rust is nog geen vrede.
Een bom is rustig genoeg
voordat hij ontploft.

**

Iemand die teveel eet verandert het uiterlijk, de buitenkant, het ding, het lichaam. Iemand die teveel drinkt verandert het innerlijk, de binnenkant, de woorden, de geest.

Connie Palmen

Waarom hebben vrouwen in het algemeen betere manieren dan mannen? Omdat ze het helemaal moeten hebben van hun uiterlijke effect, terwijl de mannen handelen of denken.

Cesare Pavese

Mensen hebben behoefte aan uiterlijke bezigheden
wanneer ze er van binnen geen hebben.

Arthur Schopenhauer

Raak niet verstrikt in de uiterlijke verwarring,
blijf niet hangen in de innerlijke leegte.
Wees kalm in de eenheid der dingen,
dan verdwijnt de tegenstrijdigheid vanzelf.

Seng-t'san

Een charmant uiterlijk
heeft een charmante geest nodig
om een charmant mens te maken.

Germaine de Staël

Zoals een mens innerlijk is,
zo is zijn oordeel over de uiterlijke dingen.

Thomas van Kempen

Van haar geboorte tot haar achttiende heeft een meisje goede ouders nodig, van haar achttiende tot haar vijfendertigste een goed uiterlijk, van haar vijfendertigste tot haar vijfenvijftigste heeft ze een sterke persoonlijkheid nodig en daarna alleen nog maar een stevige bankrekening.

Sophie Tucker

IJdelheid is dat fenomeen
waarbij mensen trots zijn
als ze het uiterlijk hebben van iemand
die zij niet zijn.

Dimitri Verhulst

Om hun ware leeftijd te verbloemen en hun uiterlijk wat op te poetsen doen vrouwen dingen waar een handelaar in tweedehandsauto's nog heel wat van kan leren.

Raquel Welch

Iemands uiterlijk
is de deur naar de ziel.

Tom Wolfe

Appearance captures your attention;
Personality captures your heart.

**

In a mirror is
where we find a reflection
of our appearances.

But in heart
is where we find a reflection
of our soul.

**

12 opmerkingen:

  1. vandaag is het je wel gelukt zie ik (reageren bij mij bedoel ik)

    weer prachtige wijsheden, waar haal je ze toch mal allemaal. En als het innerlijke mooi is straalt het uiterlijke zo wie zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk zomaar dat in deze citaten de meeste zelfspot zit.
    Tja, wat kan ik nu over mijzelf vertellen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de reeks te zien zijn er veel niet tevreden met zichzelf...pffttt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elkaar nemen met alle gebreken
    is de belofte die men doet in goede en kwade tijden,
    en dat vind ik nog altijd het natuurlijkst. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die Diana
    daar is ie dan , ja ging bij thuiskomst gelijk in bed , was verlaat door een springer tussen Weesp en Naarden , dus terug naar Duivendrecht en via Utrecht naar hier
    alles staat mij , het beste nog wel het adamskostuum mijn haar zit altijd goed hihi kijk alles precies goed
    Ja dat zijn zo van die dingen die je leven lang bij je blijven
    ja ik voel me niet echt ziek ook , en zo het zich laat aanzien gaat het langzaam echt vooruit met me , laat me dan ook maar werken
    ik wens je een fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik schrik elke morgen als het licht aangaat in de badkamer, maar als mijn haar maar goed zit.
    (Denkt K natuurlijk dat ik kaal ben ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo D.,
    Ja er bestaan blijkbaar heel wat citaten met betrekking tot het uiterlijk. Natuurlijk, verhoudingsgewijs besteden vrouwen wat meer tijd aan hun uiterlijk dan dat dit bij mannen het geval is. Maar ja, het oog wil ook wel wat nietwaar? Maak er alvast een feest van daar in Nederland vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja...het oog wil ook wat. Eigenlijk wel jammer, want het hart is stukken belangrijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker lekker weer!
    Ik heb een verjaardagsborrel op dus trek je ff niks van mij aan? ( was gezellig )

    Ik heb een probleem op je weblog.
    Ik kan ( weet niet ) hoe ik als eerste een reactie kan geven bij jou op een nieuw logje.
    Moet eert op andere wachte voor dat ik iets neer kan schrijven.
    Mail a.u.b. de oplossing naar dartangjan@gmail.com ?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter