dinsdag 19 november 2013

Weemoed ...


Weemoed maakt gelukkig
vroeger is een eiland
waar je af en toe
kunt verblijven.
Er gebeurt niets onverwachts.
 
In het verleden
is de toekomst zeker
je weet wat er zal gebeuren
waar de pijn toeslaat
en het geluk je vierendeelt.

Je weet hoe verliefd je zult worden
op de verkeerde vrouw
jezelf in bochten zult wringen
onduidelijk zult zijn
en het zover laat komen
dat zij de beslissing moet nemen
om de liefde de kop af te hakken.
 
Het is duidelijk wat je zult worden
welke richting je uitgaat
welke keuzes
en welk toeval
bepalend zullen zijn.
 
Je weet waar het keerpunt ligt
de nederlaag
de overwinning.

De wonden van toen
het zijn nu littekens
die bijna liefdevol
onzichtbaar
door de huid
zijn opgenomen.
 
Af en toe
jeuken ze zelfs
aangenaam
dat is weemoed.

Stef Bos

5 opmerkingen:

  1. En met weemoed denk ik terug aan al die logjes die je regelmatig plaatste. Maar je moet het doen wanneer jij het wilt en kunt. Niets aantrekken van mijn weemoed ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weedmoed, dit stukje van stef bos maakt wel wat los

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weemoed
    een gemoedstoestand vaak melancholisch
    ik wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat we daar allemaal wel last van hebben bij tijd en wijlen... Ikzelf sla dan het litteken gedeelte wel over .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oeps ik schreef weedmoed.....weemoed moest het natuurlijk zijn.
    Ik ben blij je hier af en toe weer te lezen, ik had je nog niet verwijderd uit mijn lijst :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter