zondag 26 januari 2014

De waarheid krijgt een stoel

Het lied is veel te licht voor woorden
En ook te kort naar mijn gevoel
Bestaat uit simpele akkoorden
Het heet De waarheid krijgt een stoel.

Een meisje met wat hoge noten
En een paar lagen van verdriet
In het refrein wordt er gefloten
Maar voluit vrolijk wordt het niet.



De waarheid krijgt van mij een stoel
Hier ligt de brief met mijn gevoel
De tijd is om is wat ik zeg
En als je thuiskomt ben ik weg
De waarheid krijgt van mij een stoel.

Dit liedje is voor haar geschreven
Als je haar kent, zing het haar voor
En als ze knikt, wacht dan heel even
Dan dringt het langzaam tot haar door.

In het leven was ze gulzig
Ze wilde meer dan wat ze vroeg
Haar hele lichaam ongeduldig
Wij samen vond ze niet genoeg.

De waarheid krijgt van mij een stoel
Hier ligt de brief met mijn gevoel
De tijd is om is wat ik zeg
En als je thuiskomt ben ik weg
De waarheid krijgt van mij een stoel.

Je hoort de echo van mijn stem
En daarna hoor je die van hem
De waarheid krijgt van mij een stoel.

Dit liedje gaat over de ware
En over pijn en eeuwig spijt
Over verdriet dat je na jaren
Niet zomaar weggefloten krijgt.

Kortom een lied te licht voor woorden
En veel te kort naar mijn gevoel
Een handvol simpele akkoorden
Het heet: de waarheid krijgt een stoel

Tekst: Bart Moeyaert
Muziek: Tijs Delbeke

Werkt de video niet?
Klik HIER.

8 opmerkingen:

  1. schrijver zoekt zanger, ik geloof dat op onze tv posten ook zo'n programma komt, maar ik kijk dat natuurlijk niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de ware
    ik heb die nooit mogen ontmoeten
    denk vaak terug aan Mavis en dus de midden jaren 70

    jij sliep als een blok las ik , nu het was bij ons op schiphol echt ff noodweer

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Diana,

    De tekst had me in het Engels meer gegrepen denk ik. Om de een of andere reden heb ik niets met Nederlandstalige liedjes.
    Best jammer, want de muziek is best goed.
    Nou ja, geen probleem natuurlijk :)
    heb het goed vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als je de tekst leest is het heftig... gezongene is het weer minder...

    dat had beter gekund:-) heftiger, wat denk jij :-)

    maak er een zalige zondag van hé.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor het werkt...en gelijk niet mijn muziek...
    Maja de ware dan ook naast me staan al 40 jaar hihi
    Groetjes en fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze kunnen toch gewoon mijn Dinnetje bellen, die heeft al diverse nummers ingezongen. Of.... Yaron natuurlijk. Moet je vanavond maar eens naar de beelden kijken.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genoten van het lied, en de tekst best wel wat apart, maar toch.....
    En de waarheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ken het lied en treft me steeds weer ! Lekker voor de zondag !

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter