donderdag 23 januari 2014

Het leven is leuk

photo images_zps0fbe5915.jpg

Jij zendt en ontvangt continue signalen uit. Je bent je er vaak niet van bewust, maar je doet dat continue. Voor het ontvangen betekent dit dat je ook continue signalen krijgt, ofwel boodschappen, die jou verder helpen met jouw groei. Maar, zoals je weet, is datgene wat je ook ontvangt een reactie op wat je uitzendt. Dus zendt jij negativiteit uit, boosheid, frustratie of angst, dan zal je dat ook terugkrijgen, dan wel in een andere vorm. Dus beide processen zijn belangrijk om je bewust van te zijn.

Als je in situaties terecht komt die je niet wilt, vraag jezelf vaak af ‘Wat heb ik hiervoor uitgezonden?’ Dat hoeft niet dezelfde dag te zijn geweest, nee, sterker nog, dat kunnen gedachten zijn geweest van weken of maanden terug! Natuurlijk kunnen we ons niet continue geweldig voelen, want zonder dal is er geen berg. Maar de truc is om je bewust te zijn van je gedachten en je bewust te zijn van het proces van zenden en (terug) ontvangen. Als je dit begrijpt, ervaart en kan beheersen, dan wordt het leven leuk!

7 opmerkingen:

  1. ieder zijn gedacht, situatie zit anders in mekaar, iedereen ziet alles anders, maar als je voor jezelf bewust bent dat je ergens geen mensen kwetst maar hen helpt, wat doet het denken er dan toe?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogguh Diana,
    Het leven is sowieso leuk. Ook al maak je wel eens wat vervelends mee. Dat hoeft namelijk niet per se te komen door iets wat jezelf ooit uitzond.
    Ook andere mensen zenden signalen uit, en als die een kronkel in hun kop hebben, dan kan dat ook jou beïnvloeden.

    Maar.... ik sta hier niet bij stil en ervaar alles zoals het op me afkomt. :)

    Ik wens je een fijne dag, en hoop dat je vaarwater alweer wat rustiger is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mogge Diana
    ja zal zijn zo je het hier boven verteld
    alleen sta ik er nooit zo bij stil , ik ben een gein maker , positief in de gedachten , maar zal gerust wel eens signalen uitzenden die een ander kunnen kwetsen , en anders om ook wel
    ik ben zo ik ben en ben niet meer kneedbaar , en doe zelf ook de mensen nemen zo ze komen
    ik zal aan de koffie hier
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is leuk
    het leven is mooi
    het leven heeft ook zijn minder goede, mooie en leuke kanten, dat is leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja bewust worden van je eigen gedachten...ik gooi ze bewust naast mijn stoel als ik er toch niks aan kan veranderen en dat werkt ook uistekend :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooit zelf ondervonden:
    in alles ligt een teken,
    op een muur, een automerk,een naam enz ...
    maar of het altijd mooi in mijn leven was daar zijn twijfels rond ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter