vrijdag 7 maart 2014

Gebruik jij je linker of rechter hersenhelft

Pak pen en papier er maar bij! Na deze anderhalve minuut durende video weet jij of je je rechter of linker hersenhelft meer gebruikt en wat dat zegt over het type persoon dat je bent.

Hier klikken

Het linkerdeel van je hersenen maakt gebruik van onder andere de volgende functies:

Gebruik van logica
Detail georiënteerd
Feiten
Woorden en taal
Heden en verleden
Wiskunde en wetenschap
Weten
Bevestigen
Orde en patroon percepties
Realiteitzin
Modellen en strategie
Praktisch
Veilig

Het rechterdeel van je hersenen maakt gebruik van onder andere de volgende functies:

Gebruik van gevoel
Holistisch
Verbeelding
Symbolen en afbeeldingen
heden en toekomst
Filosofie en religie
Geloofsystemen
Waardering
Ruimtelijke perceptie
Fantasie
Mogelijkheden
Risico's

De linker hersenhelft is nuchter en wil feiten, de rechter kan fantaseren en is creatief. Vandaar de belangstelling bij mensen waarvan de rechter hersenhelft sterk is voor kunst en muziek. De linker probeert een ander te begrijpen, de rechter probeert de ander aan te voelen. De rechter hersenhelft speelt waarschijnlijk een belangrijke rol in zaken als intuïtie, inspiratie, helderziendheid en andere paranormale vermogens.

Bij de meeste mensen zijn beide hersenhelften min of meer los van elkaar actief en werken zij elkaar vaak zelfs tegen, wat inhoudt dat je iets kunt denken of willen waar het gevoel het niet mee eens is. Bij de gemiddelde man lijkt de samenwerking slechter te zijn dan bij de gemiddelde vrouw. Soms wint het gevoel, soms het denken en zegt ons gevoel iets anders. Het beste is dat beide samenwerken, wat zelden het geval is.

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Diana,
    Ik had meer B's dan A's. De uitkomst moge duidelijk zijn.
    En het klopt wel denk ik zelf.
    Ik ga snel weer verder, want ik moet zo de deur al uit :)

    heb het goed vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij klopt het ergens wel, maar bij mij ligt het heel veel aan de goesting ;-)soms kun je beter niet te veel weten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een klein beetje meer van de linker, maar dat is dan ook miniem. zou toch wil zeggen fifty - fifty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooh dat samenwerken:-) dat wil hier nog weleens mis gaan lieve Diana,
    ik ben rechts sterker:-)

    een heel fijn en zonnig weekend voor jou gewenst

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier ook meer de B
    ik zou er op moeten letten om te zeggen dat het zou kloppen
    ik laat beide kanten dan ook maar fijn hun eigen weg gaan
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Exact even veel A's als B's, bijv, de linkhand boven en het rechterbeen boven. Blijkbaar ben ik een evenwichtog persoon.... En maakt het gevoel van het moment mij een linker danwel een rechter persoon.
    Leuk dat eens kwam kijken op mijn blog, jammer dat je net een internetstoring trof.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je weet dat ik niet veel geloof van dit spul maar als ik niet kijk kan ik ook niet oordelen. Ik zal kort zijn, maar de A ( help ) krijgt hier de meerderheid, alleen die religie wil ik betwisten.
    tja wat had je gedacht ;-)
    see u ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al blij als ik een van de twee gebruik. De meeste mensen trouwens bij me in de buurt. Ik ben trouwens duidelijk een A mens.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook even de test gedaan .Bijna allemaal B .
    Fijn weekend,liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze zal ik straks als ik klaat ben met de nodige klusjes eens testen ;)
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe met allebei mee, ook wel zo makkelijk..!!
    Fijn weekend en geniet van het zonneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha wel leuk om te testen :)
    Maar a en b beide worden gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn eerste reactie was: geen van beide helften ;-) Blijkt het toch dat de rechter overheerst... Leuk om de test te doen!
    liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter