vrijdag 2 februari 2018

Wees jezelf



Ik ben er eindelijk achter gekomen dat ik sterker ben dan ik altijd dacht. Een aantal recente gebeurtenissen hebben dat bij me losgemaakt. En me het inzicht gegeven dat om prachtig te zijn hoef je eigenlijk alleen maar JEZELF te zijn. Het is niet nodig door anderen geaccepteerd te worden. Je hoeft alleen Jezelf te accepteren. Het is dit denken wat je sterker maakt. Het heeft mijn wereld in elk geval op zijn kop gezet.

En in plaats van mezelf te proberen te vormen naar het ideale beeld van wat anderen van mij hebben, heb ik me voorgenomen dat niet langer te doen. Ze moeten mij maar nemen zoals ik ben. Met mijn imperfecties van het moment. In feite met mijn imperfecties van elk willekeurig moment op elke willekeurige plaats. Want ook die ander is niet perfect en zal dat ook nooit worden.