maandag 14 maart 2022

Het besef



De Schepper liet alle dieren die hij geschapen had
samenkomen en zei:

‘Ik wil iets voor de mensen verbergen tot ze er klaar voor zijn. Dat is het besef dat zij hun eigen werkelijkheid creëren’.

De adelaar zei:

‘Geef het aan mij en ik vlieg het naar de maan.’

De Schepper zei:

‘Nee. Op een dag gaan ze daar heen en zullen het dan vinden.’

De zalm zei:

‘Geef het mij en ik verstop het op de bodem van de oceaan’.

De Schepper zei:

‘Nee, ook daar zullen ze eens komen en het vinden.’

De bizon zei:

‘Geef het mij en ik verstop het ergens op de immense prairie.’

De Schepper zei:

‘Nee, ze zullen in de grond graven en het ook daar vinden.’

Grootmoeder mol die in de borst van moeder aarde leefde en die geen gewone ogen had maar zag met spirituele ogen, zei:

‘Stop het in de mens zelf.’

De Schepper zei:

‘Het is gedaan’


Sioux verhaal

8 opmerkingen:

  1. eentje om over na te denken.....
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zullen de meeste niet vinden..

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles zit in onszelf, als we er maar voor openstaan. En dan, dan is het de kunst er wat mee te doen. Een mooi gelukkig leven leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu mogen wij er het beste van proberen te maken :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. velen zullen die niet vinden..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik besef me opeens dat ik al sinds gister wilde vragen hoe het met je gaat.
    Hopelijk een eind opgeknapt na corona. In ieder geval een fijn w-end.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter