woensdag 28 september 2011

Ik kijk naar mijn spiegelbeeld


Ik kijk naar mijn spiegelbeeld
Onverbloemd laat het alles zien
Rimpels, veel rimpels onverdeeld
Mijn oogleden hangen, grijze haren bovendien.

Ik kijk naar mijn leven
Het staat afgebeeld op mijn gezicht
Bijna 80 jaren mij gegeven
Langzaam doe ik mijn ogen dicht.

Ik open ze en bestudeer mijn ogen
Ze stralen van wijsheid en rust
De jaren voorbij gevlogen
Mijn vuur nimmer geblust.

Ik kijk naar mijn handen
Ik kijk naar mijn huid
Mijn ogen branden
Ik doe het licht uit.

In bed sluit ik mijn ogen
Over mijn wang rolt een traan
De jaren voorbij gevlogen
Wat is de tijd toch snel gegaan.

Ik vouw mijn handen
Kom tot een gebed oprecht
Al voel ik tranen branden
Ik ben dankbaar, ik meen het Heer, echt!

Ik dank U voor mijn leven
Voor alles om mij heen
U heeft mij zoveel gegeven
Nooit stond ik alleen.

Maar nu is de tijd gekomen
De tijd om verder te gaan
Ik begin te dromen
Dromen over mijn vreugdevolle bestaan.

Ik sta voor het raam
Geniet van de rust, van de sterren
Van de maan ...
Ik hoor een stem, hij komt van verre.

Een fluistering, zacht
Ga je mee?
Hier heb ik op gewacht
Mijn lichaam in bed, heel tevree
Ik ben klaar, mijn taak is volbracht.

In de donkere nacht een licht zo fijn
Ik loop erheen, het is goed
Weg de ouderdom, weg de pijn
Dit is mooi, dit is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter