zaterdag 23 juni 2012

Als ik oud ben en versleten


Als ik oud ben en versleten
en ik voor mijn raampje sta
of in mijn rolstoel neergezeten
nauwelijks weet da'k nog besta.

Als ik oud ben en versleten
jou moet vragen wie ik ben
Al jouw liefde ben vergeten
en mijn vrienden niet meer ken.

Geef me dan alsjeblieft een spuitje
of een duwtje door het raam.
Ik schrijf vooraf wel een briefje
dat het per ongeluk is gegaan.

Als ik oud ben en versleten
mijn hersenen al gestorven zijn
maar mijn lijf 't nog niet wil weten
en blijft leven voor de schijn.

Als ik oud ben en versleten
enkel mensen werk verschaf
Als ik niet meer alleen kan eten
meer dan een been al in 't graf.

Geef me dan alsjeblieft een spuitje
of een duwtje door het raam.
Ik schrijf vooraf wel een briefje
dat het per ongeluk is gegaan.

Ik ben geboren zonder luier
en zo wil ik ook graag dood
Ik kan nog uren zitten kauwen
op een simpel stukje brood.

Zo blijf ik nog wel bezig
maar het hoeft niet meer voor mij
want laat ons eerlijk wezen
ja het is al lang voorbij.
Ik schrijf vooraf wel een briefje
dat het per ongeluk is gegaan.

Songtekst: Yevgueni

3 opmerkingen:

  1. En dan te bedenken dat leven en doodgaan een natuurlijk proces is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afschuwelijk lijkt het mij als je op die manier je oude dagen moet slijten. Voor mij is het het zelfde geeft dat spuitje maar, als het zover is. Gelukkig kan het tegenwoordig al wat meer, in sommige opzichte wel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap, en volledig mee eens...
    nadenker: als zelfdoding verboden is, is leven dan nog een recht? of eerder een plicht?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter