zondag 17 juni 2012

Wist je


Wist je

dat de nabijheid van een mens gezond,
ziek, dood en levend maken kan.
Dat de nabijheid van een mens
goed, kwaad, treurig en vrolijk maken kan.

Wist je

dat het wegblijven van een mens
kan doen sterven, dat het komen
van een mens weer doet leven.
Dat tijd hebben voor een mens
meer is dan geld, dan geneesmiddelen,
soms meer dan een geniale operatie.

Wist je

dat het luisteren naar een mens
wonderen verricht, dat welwillendheid
rente opbrengt, dat een voorschot
van vertrouwen honderdvoudig
tot ons terugkeert.

Wist je

dat doen meer is dan spreken.
Wist je dat alles al?

Wilhelm Willms

2 opmerkingen:

  1. wist je
    dat ik eens een tijdje met je zou willen praten
    dat ik zou willen weten hoe je zo positief kan zijn
    dat ik zou willen weten of je echt zo positief in het leven staat
    dat ik zou willen weten of zoiets aangeboren of aangeleerd is, of hoe je ertoe gekomen bent
    of het mogelijk is van een pessimist een optimist te maken door therapieën, medicijnen, whatever... mijn psychiater gaf daar eerlijk antwoord op: "nee! ik kan enkel de scherpe hoekjes wat wegvijlen"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist het niet, maar weet het nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter