donderdag 12 juli 2012

Bezieling

6 opmerkingen:

  1. Coelho is een van mijn favoriete schrijvers. Goed om de dag te beginnen met een mooie uitspraak :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Coelho mij welbekend schreef wel meer rake punten,
    maar de taal van de liefde die overwint alles ... aldus uw nederig Kayke. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diana,

    Ik bezoek je blogje alle dagen.
    Ik voel mij er thuis en geniet
    van jouw bezieling...

    Aum tat sat.



    Leven is liefde.
    Liefde is overgave.
    Onvoorwaardelijke liefde
    draagt haar eigen beloning in zich :
    een onvergelijkelijk gevoel van vervulling :
    ANANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn bezieling zal nooit over gaan. Als ik met mijn blog bezig ben steek ik er mijn hart en ziel in en zit ik echt in de flow, het Nu moment.

    Dat een ander mag voelen in zijn hart wat ik wil overbrengen. Liefde, bewustwording, een streven naar inspirerend leven.

    Aum weet ik ... tat sat betekent??
    Bedankt voor de fijne tekst Troebadour.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Diana,


    “Aum tat sat” zijn woorden uit het Sanskriet, dateren uit het Vedisch tijdperk en vormen in feite de spirituele basismantra in die levensbeschouwing.

    Aum : een mystieke klank, de klank der klanken. Uit deze klank is het hele universum ontstaan.
    Tat : verwijst naar “dat” of alles dat is
    Sat : betekent “zijn” “realiteit”

    “Aum tat sat” is de uitdrukking voor “Opperste, absolute waarheid”

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter