dinsdag 3 juli 2012

Declaratie van verantwoordelijkheid

Hierbij verklaar ik dat ik de volledige verantwoordelijkheid neem,
voor alles wat ik voel, denk en ervaar.
En niets buiten mezelf zoek als verklaring
voor wat ik ervaar, voel en denk.

Ik besef dat als ik dat wel doe,
als ik wel verklaringen voor gebeurtenissen
buiten mezelf plaats,
ik mezelf in het hokje van slachtoffer zet.
Daarmee mijzelf van mijn kracht ontneem.
Ook gebeurtenissen zoals deze avond de eclips zijn
en niet verantwoordelijk voor mijn emoties.

Ik ben daar zelf volledig verantwoordelijk voor.
Het is mijn keuze om in de verhalen mee te gaan of niet
(of ze wel of niet waar zijn, is hierbij niet relevant)

Ik verklaar dit in volledige Liefde voor mezelf!
Ik vergeef mezelf ook mijn slachtofferschap.
En omarm zowel mijn schaduw als mijn licht kant.

Ook ben ik dankbaar voor zowel mijn fouten
als mijn successen.
Want allebei zijn ze als parels op mijn pad.
En hebben me gebracht naar waar ik nu sta!

1 opmerking:

Laat een reactie achter