donderdag 19 juli 2012

Het leven als een spel


Als het leven een spel zou zijn
wat voor spel zou jij dan spelen?
Speel je verstoppertje
waarin je niet gezien wil worden?
Ga je pokeren met je pokerface
om mensen om de tuin te leiden
en daardoor te winnen?
Of speel je zeeslag: door anderen
te bombarderen en 'de oorlog' te winnen?

Ik zou zelf kiezen voor een puzzel
Het is 1 groot geheel
in verschillende facetten.
Het begon vanuit eenheid (een foto)
door de puzzelmachine in stukjes gehakt
Dan verpakt en verkocht in de winkel.

Na aankoop gaat de verpakking open (de geboorte)
Het is een spel waar ik alleen aan begin.
Soms kijkt iemand mee en legt er een stukje bij
Soms overleg ik met die ander en vind dan zelf
een stukje erbij.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat die puzzel af is
Het einde van dit leven zal de uitkomst brengen.

Elk spel kent zijn eigen spelregels
En ook zijn er genoeg mensen
die hun eigen spelregels maken.
Er bestaan ook valsspelers.
Je hebt zelf de keuze om te kiezen
welk spel je speelt in het leven.
Laat het een spel zijn
waar je ECHT plezier aan beleeft!

5 opmerkingen:

  1. Mooi stukje. Ik ben echter niet zo'n puzzelaar.
    Wat dan wel ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een leven een hele puzzel
    het ontbrekende stukje....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi log, iets om over na te denken, hopelijk blijken alle stukjes compleet....Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms speel ik wel eens verstoppertje, heb waarschijnlijk ook het spel pokeren gespeeld, maar de meeste tijd is het wel een puzzel die ik speel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. na rijp beraad
    liefst eentje met eerlijkheid
    met durf en moed
    met assertiviteit
    en met een houden van
    naar ik vermoed duurt dit het langst
    en leg ik eens een stukje verkeerd
    zal ik niet aarzelen het weer in rechte lijnen proberen te trekken. ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter